یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۵:۱۳
IOTC
چهارشنبه / ۲۸ تیر ۱۳۹۱ / ۰۱:۰۰
سرویس : خارک
کد خبر : ۹۸
گزارشگر : ۲
سرویس خارک

صادرات نفت خام ایران در خارگ بی وقفه در جریان است

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران گفت: صادرات نفت خام ایران از پایانه نفتی خارک روند معمول و مطلوب خود را ادامه می دهد و بی وقفه درجریان است.

صادرات نفت خام ایران در خارگ بی وقفه در جریان است

به گزارش روابط عمومی شرکت پایانه های نفتی ایران،سید پیروز موسوی در حاشیه بازدید امروز (چهارشنبه 28 تیر) مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از  جزیره خارگ گفت: صادرات نفت خام ایران همانند پيشین روند عادی خود را طی می کند و پهلوگیری کشتی ها در پایانه های نفتی ایران روند عادی دارد.

وی افزود: تولید، انتقال و صادرات نفت خام ایران در شرایطی مناسب قرار دارد و با برنامه های توسعه ای که برای پایانه های نفتی پیش بینی شده است، این شرکت در سال های آتی توان ذخیره و صادرات نفت خام ایران را افزایش خواهد داد.

وی افزود: امروز مهندس قلعه بانی در بازدید از تاسیسات پایانه های نفتی با تاکید بر توسعه و تجهیز پایانه های نفتی، دستورهای بسیار مفیدی برای توسعه اشتغال زایی و کارافرینی در جزیره خارک صادر کرد که بدون تردید ثمره همدلی و تلاش متولیان صنعت نفت در آینده توسعه صنعت نفت ایران را به همراه خواهد داشت.

خارگ جزو معدود پایانه های نفتی دنیاست که قابلیت پهلودهی به بزرگترین کشتی های نفتکش جهان را دارد. خارگ توان پهلودهی همزمان 9 نفتکش با ظرفیت های گوناگون را دارد و وجود مخازن ذخیره سازی نفت با ظرفیت های میلیونی این قابلیت را به پایانه خارگ داده که روزانه بیش از 10 میلیون بشکه نفت را به مشتریان تحویل دهد. پایانه نفتی خارگ پذیرای "VLCC"، کشتی های نفت کش غول پیکر (Very Large Crude Carreir) با ظرفیت 320 هزار تن و "ULCC"، نفتکش های کوه پیکر (Ultra Large Crude Carrier) با ظرفیت 550 هزار تن است.

(چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۱) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید