یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۸:۵۲
IOTC
چهارشنبه / ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۷:۱۵
سرویس : عمومی
کد خبر : ۹۳۶
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
در نمایشگاه بین المللی نفت انجام شد

افتتاح مخازن چهار میلیون بشکه ای ذخیره سازی نفت خام خارگ با حضور وزیر نفت

وزیر نفت ضمن بازدید از غرفه شرکت ملی نفت ایران و شرکت پایانه های نفتی ایران به صورت همزمان و برخط (آنلاین) از طریق ویدئو کنفرانس ، پروژه ساخت چهار مخزن یک میلیون بشکه ای ذخیره سازی نفت خام خارک را افتتاح کرد.

افتتاح مخازن چهار میلیون بشکه ای ذخیره سازی نفت خام خارگ با حضور وزیر نفت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران ، بیژن زنگنه در نخستین روز از برگزاری بیستمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران ضمن تشکر از کارکنان شرکت پایانه ها در خارک با برداشته شدن تحریمها مأموریتهای شرکت پایانه ها بدون شک بیشتر می شودو باید به صورت جدی تر نسبت به مأموریتهای خود برنامه ریزی و پیگیری داشته باشند.

سید پیروز موسوی، مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران با اشاره به افتتاح این مخازن ذخیره سازی گفت: با تکمیل و بهره برداری از این مخازن شرایط و امکان بیشتری برای ذخیره سازی نفت خام حاصل می شود و در عین حال امتیاز قابل توجهی در تعاملات بین المللی و در ارتباط با مشتریان خارجی خواهیم داشت.

عملیات ساخت این مخازن از بهمن ماه سال ٨٩ آغاز شده و مهر ماه امسال به پایان رسیده، اما در این مدت عملیات آماده سازی و تکمیل این مخازن صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، در این پروژه ٧٣٠ تن عملیات آرماتوربندی، ٣٦ هزار مترمربع عملیات قالب بندی، ١٨ هزار مترمکعب عملیات بتن ریزی، ٢٢٠ هزار مترمکعب عملیات خاکریزی داشته است؛ طول دوش هر مخزن ٢٢ کیلومتر و وزن کف مخزن ٧٤٠ تن و وزن سقف مخزن یک هزار و ١٠٠ تن است.

این گزارش می افزاید، وزن تقریبی هر مخزن سه هزار و ٥٠٠ تن در نظر گرفته شده و وزن بدنه هر مخزن یک هزار و ١٠٠ تن پیش بینی شده است، همچنین بیش از ٣٣٤ میلیارد ریال پیمان داخلی (ریالی) و چهار میلیون و ١٩٠ هزار دلار پیمان ارزی داشته است.

 

(چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۱۷:۱۵
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید