شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۶:۳۶
IOTC
دوشنبه / ۲۶ تیر ۱۳۹۱ / ۰۱:۰۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۹۲
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

پهلوگیری کشتی های 63 هزار تنی در نکا فراهم می شود

رئیس پایانه نفتی شمال اعلام کرد با تکمیل دو یال شرقی و غربی پایانه نفتی شمال, امکان پهلو گیری کشتی هایی با ظرفیت 63 هزار تن در این پایانه فراهم خواهد شد.

پهلوگیری کشتی های 63 هزار تنی در نکا فراهم می شود

 

 

 

 

 به گزارش  روابط عمومی پایانه های نفتی ایران حمیدرضا شاهدوست با اشاره به پیشرفت 48 درصدی طرح ساخت حوضچه فراگیر پایانه نفتی شمال گفت: برای ساخت حوضچه فراگیر پایانه نفتی شمال بیش از چهار میلیون و 200 هزار متر مکعب لایروبی انجام شده است.

وی افزود: مساحت این حوضچه 300 هکتار است و با ساخت حوضچه فراگیر در پایانه نفتی شمال، سه اسکله کنونی موجود با با آبخورهای چهار تا پنج متر به 14 اسکله با آبخور 14 متر افزایش خواهد یافت.

شاهدوست تصریح کرد: حوضچه جدید دارای دو موج شکن (دویال) در غرب و شرق است که عملیات اجرایی در آنها با روند مطلوب انجام می شود.

رئیس پایانه نفتی شمال گفت: یال غربی حوضچه فراگیر 2400 متر و یال شرقی آن نیز 1720 متر به سمت دریا پیش رفته است که تکمیل آنها امکان پهلو گیری کشتی هایی با ظرفیت 63 هزار تن را فراهم خواهد کرد.

وی با بیان این که دسترسی ایران به آبهای آزاد، موقعیت راهبردی برای این پایانه نفتی در سوآپ نفت خام ایجاد کرده است، افزود:  سوآپ (معاوضه) نفت خام از طریق پایانه نفتی شمال به کشورهای حاشیه دریای خزر، امتیازی برای این کشورهاست که بتوانند نفت خود را در دریای آزاد به فروش برسانند.


به گفته وی پایانه نفتی شمال، موقعیت راهبردی را درمیان کشورهای حاشیه دریای خزر برای ایران ایجاد کرده و با توجه به اکتشاف های اخیر تنها پایانه برای انتقال نفت و گاز دریای خزر به کشور است.

 

 

(دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۱) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید