پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۶:۳۸
IOTC
چهارشنبه / ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ / ۱۵:۵۶
سرویس : عمومی
کد خبر : ۹۱۱
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

واردات نفت کره جنوبی از ایران افزایش یافت

کره جنوبی واردات نفت از ایران را در ماه مارس ٢٠١٥ افزایش داد اما مجموع واردات نفت این کشور از ایران در سه ماه نخست امسال کاهش یافت.

واردات نفت کره جنوبی از ایران افزایش یافت

به گزارش شانا به نقل از رویترز، واردات نفت کره جنوبی از ایران در ماه مارس امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دو برابر شد اما برای رعایت ضوابط تحریمهای بین المللی در خرید نفت ایران، کره جنوبی واردات نفت ایران را در سه ماه نخست ٢٠١٥ در مقایسه با مدت  مشابه سال پیش ١٦ درصد کاهش داد.

داده های اولیه گمرک کره جنوبی که امروز (چهارشنبه، ٢٦ فروردین ماه) منتشر شد نشان می دهد که کره جنوبی، پنجمین واردکننده بزرگ نفت جهان، در ماه مارس ٢٠١٥ در مجموع ٥٧٠ هزار و ٣٣٨ تن نفت خام معادل روزانه ١٣٤ هزار و ٨٥٧ بشکه، از ایران وارد کرده است. کره جنوبی در مدت مشابه سال گذشته ٢٧٤ هزار و ٨٠٨ تن نفت از ایران خریده بود.

چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا در سه ماه نخست امسال یک میلیون و ٤٠٠ هزار تن نفت از ایران خرید که معادل روزانه ١١٤ هزار و ١١٥ بشکه در روز است. کره جنوبی در مدت مشابه سال گذشته روزانه ١٣٦ هزار و ٢٨١ بشکه نفت از ایران خریده بود. میانگین واردات نفت کره جنوبی از ایران نیز در سال گذشته میلادی ١٢٥ هزار بشکه در روز بوده است.

محاسبات رویترز در ماه ژانویه ٢٠١٥ نشان داد که کره جنوبی در سال ٢٠١٤ در مجموع ٦ میلیون و ٢٠٠ هزار تن نفت معادل ١٢٤ هزار و ٤٩٧ بشکه در روز، از ایران خریداری کرده است. این رقم در مقایسه با سال ٢٠١٣ هفت درصد کاهش نشان می دهد. واردات نفت کره جنوبی در سال ٢٠١٣ از ایران روزانه ١٣٤ هزار بشکه بوده است.

داده های اولیه نشان می دهد که کره جنوبی در ماه مارس در مجموع ١١ میلیون و ٥٠ هزار تن نفت وارد کرده است که برابر با روزانه دو میلیون و ٦١٠ هزار بشکه نفت است. این رقم در مقایسه با واردات نفت مدت مشابه سال گذشته ٨,٧ درصد رشد داشته است.

(چهارشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۴) ۱۵:۵۶
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید