پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۶:۱۰
IOTC
چهارشنبه / ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ / ۱۹:۲۹
سرویس : خارک
کد خبر : ۹۱۰
گزارشگر : ۲
سرویس خارک
با انجام تعمیرات اساسی در واحد MED پایانه نفتی خارگ

ضریب امنیت تامین آب شرب جزیره خارگ افزایش یافت/ تولید روزانه 4 هزار متر مکعب آب

مدیر امور فنی شرکت پایانه های نفتی ایران اعلام کرد: با انجام تعمیرات اساسی در واحد MED پایانه نفتی خارگ، ضریب امنیت تامین آب شرب جزیره خارگ افزایش یافت و هم اکنون قابلیت تولید روزانه چهار هزار متر مکعب آب اضافه، به عنوان پشتیبان آب مورد نیاز خارگ و تاسیسات صنعتی را داریم.

ضریب امنیت تامین آب شرب جزیره خارگ افزایش یافت/ تولید روزانه 4 هزار متر مکعب آب

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، صادق دراویپور در جمع خبرنگاران افزود: تعمیرات اساسی دو دستگاه آب شیرین کن سیستم (MED) (سیستم تقطیری تولید آب) جزیره خارگ انجام شده است و در صورت نیاز به آب، وارد مدار می شود؛ 4 دستگاه آب شیرین کن  برای تعمیر اساسی از مدار خارج شد که دو دستگاه آن مورد بهره برداری قرار گرفت و دو دستگاه دیگر نیز تا سه ماه آینده به بهره برداری می رسد.

وی توضیح داد: دستگاه سیستم تقطیر تولید آب جزیره خارگ که به اختصار (MED)  نامیده می شود، دارای ظرفیت تولید روزانه 4 هزار مترمکعب آب شرب است و در سال های گذشته تنها تامین کننده آب شرب پایانه نفتی خارگ بوده است.

دراویپور گفت: هم اکنون روزانه بین 2600 تا 3500 متر مکعب آب مورد نیاز شهروندان خارگ، از تاسیسات تصفیه خانه پایانه های نفتی ایران تامین می شود و همچنین، بیش از700 مترمکعب آب شرب نیز در اختیار نفت فلات قاره منطقه خارگ قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: درحال حاضر با وجود تامین آب مورد نیاز جزیره خارگ از طریق سد کوثر به میزان روزانه 6 هزار متر مکعب، اما آب تولید شده از دستگاه MED جنبه پشتیبانی برای تامین آب جزیره خارگ دارد که این موجب افزایش ضریب تامین آب این جزیره شده است.

 دراویپور با بیان اینکه برای انجام این پروژه 3 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت، یادآور شد: تعمیرات بازسازی و نوسازی قطعات و سیستم های آب شرین کن ها، لوله های رابط و شیرآلات و تیوپ ها و تمامی کارهای مکانیکال و نوسازی پمپ هابا حضور پیمانکاران داخلی انجام شد.

(چهارشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۴) ۱۹:۲۹
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید