دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۸:۳۶
IOTC
سه شنبه / ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ / ۱۳:۴۲
سرویس : عمومی
کد خبر : ۸۹۶
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
مدیرکل بازرسی وزارت نفت تاکید کرد:

بازرسی های دوره ای گسترش می یابد

نخستین گردهمایی اداره کل بازرسی وزارت نفت در سال ٩٤ برگزار و گسترش بازرسیهای دوره در دستور کار این واحد قرار گرفت.

بازرسی های دوره ای گسترش می یابد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، به نقل از شانا، مشاور وزیر نفت و مدیرکل بازرسی وزارت نفت در این گردهمایی که با حضور روسای بازرسی چهار شرکت اصلی و سازمان بهداشت و درمان وزارت نفت به میزبانی شرکت ملی گاز ایران برگزار شد، به بیان اولویتهای برنامه این سازمان در سال جاری پرداخت و گفت: یکی از موضوعاتی که با تاکید وزیر نفت باید مورد توجه ویژه از سوی اداره کل بازرسی قرار گیرد، بحث عملیاتی شدن اصلاح امور مناقصات است.

رحیم عقیق، گسترش بازرسیهای دوره ای در سال ٩٤ را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: به منظور اجرای همه جانبه قانون ارتقاء سلامت اداری، مسوولان چهار شرکت اصلی باید عملیاتی شدن این قانون را جزو اولویتهای کاری خود در سال جاری قرار دهند.

وی یادآور شد: هدف اداره کل بازرسی وزارت نفت تامین حق مردم و جامعه است و برای رسیدن به این مهم با هیچ شخصی نباید رودربایستی کرد و آسان گرفتن در تخلف جایز نیست.

وی، افزود: یکی دیگر از اهداف بازرسی، تسهیل در انجام کارهاست، بنابراین ضروری است رفع موانع، سرلوحه کارها باشد.

مدیرکل بازرسی وزارت نفت، با تاکید بر تعامل مثبت با مدیران گفت: ما بدون همکاری و تعامل با مدیران در انجام اصلاحات و پیشگیری از تخلفات موفق نخواهیم بود.

عقیق، در خصوص اهمیت مبارزه با مفاسد اداری به بیانات مقام معظم رهبری استناد کرد و ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری، یکی از موانع تحقق حماسه اقتصادی فساد و نبود عدالت است.

مشاور وزیر نفت، تخطی مسوولان از قوانین را عامل ایجاد مشکلات بزرگ فساد اقتصادی دانست و عنوان کرد: ماهیت کار ما در اداره کل بازرسی، به نوعی امر به معروف و نهی از منکر است که به فرموده امام باقر (ع) آرامش و امنیت اجتماعی را به دنبال دارد.

وی،‌ مبارزه با فساد مالی و اقتصادی را عامل انجام سالم فعالیتهای اقتصادی دانست و گفت: به گفته دکتر روحانی رییس دولت یازدهم، اراده جدی مسوولان در مبارزه با فساد، تاثیر مستقیم در شکوفایی اقتصاد خواهد داشت.

(سه شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۴) ۱۳:۴۲
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید