شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۳:۳۵
IOTC
با تصویب دولت

اجرای پروژه پایانه جاسک به شرکت پالایش و پخش سپرده شد/ پایانه نفتی ایران بهره بردار پایانه جاسک

اجرای پروژه پایانه جاسک به شرکت پالایش و پخش سپرده شد/ پایانه نفتی ایران بهره بردار پایانه جاسک

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران، از تحویل مسئولیت اجرای پروژه پایانه جاسک به شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی خبرداد و افزود: شرکت پایانه های نفتی ایران به عنوان بهره بردار پایانه را تحویل می گیرید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، سید پیروز موسوی در گفتگو با خبرنگار شانا با اعلام این خبر، گفت: مدیریت مهندسی و توسعه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران پروژه جاسک را اجرا می کند و ما به عنوان بهره بردار پایانه را تحویل می گیریم.

وی با اشاره به تاکیدهای وزیر نفت برای افزایش صادرات نفت و تغییرها پس از تفاهم هسته ای ایران با کشورهای عضو گروه ١+٥، گفت: با توجه به اوضاع اخیر، آمادگی اعمال سیاستها و برنامه های تازه نفت و افزایش صادرات داریم.

موسوی با بیان این که منطقه جاسک بنا بر برنامه های وزارت نفت در دولت یازدهم یکی از مناطق توسعه ای است، گفت: قرار است در این پایانه افزون بر ساخت یک خط لوله برای انتقال نفت خام مناطق نفتخیز جنوب ایران، چند مخزن ذخیره سازی نیز احداث شود و سرانجام عملیات صادرات نفت خام از این منطقه نیز انجام شود.

وی افزود: پس از تکمیل این پروژه شرکت پایانه های نفتی به عنوان بهره بردار مخازن، فعالیت خود را آغاز می کند  و بدین ترتیب یک پایانه نفتی دیگر به پایانه های کشور اضافه می شود.

موسوی تاکید کرد که با مشارکت بخش خصوصی تاسیسات پالایشگاهی نفت و پتروشیمی نیز در منطقه جاسک احداث می شود.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران با اشاره به رویکرد دولت یازدهم برای تقسیم کار در این منطقه اقتصادی تازه، تصریح کرد: بر اساس دستور رئیس جمهوری این پروژه تا پایان دولت یازدهم یعنی ٢ سال آینده باید به بهره برداری برسد.

پایانه جاسک در استان هرمزگان و در حاشیه ساحلی دریای عمان قرار دارد و با توسعه این بندر افزون بر بهره مندی از موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد برای توسعه اقتصادی کشور، مردم محروم این مناطق هم از امکانات به وجود آمده استفاده می کنند.

(دوشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۴) ۱۳:۰۶
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید