سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۱۱
IOTC
یکشنبه / ۱۶ فروردین ۱۳۹۴ / ۱۸:۰۶
سرویس : خارک
کد خبر : ۸۹۰
گزارشگر : ۲
سرویس خارک

زنان موفق پایانه های نفتی ایران: خودباوری رمز موفقیت کار در مناطق عملیاتی است

بانوان موفق تلاشگر در شرکت پایانه های نفتی ایران، خودباوری و اعتماد به توانمندی علمی و تجربی را رمز موفقیت کار در مناطق عملیاتی می دانند.

زنان موفق پایانه های نفتی ایران: خودباوری رمز موفقیت کار در مناطق عملیاتی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، نشریه الکترونیکی «آوای مهر» (نشریه حوزه مشاور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور بانوان) با دو تن از کارکنان زن موفق شرکت پایانه های نفتی ایران گفت وگویی انجام داده است که در زیر می خوانید:

 
سارا سلامی  

هیچوقت نگفتم این کار سخت است پس آن را انجام نمی دهم
چهرۀ خندان و روی گشاده، بارزترین ویژگی این زن موفق اقماری در جزیرۀ نفتی و نظامی خارک است. جزیره ای که برای مردان هم، کار کردن در این شرایط راحت نیست، خانم مهندس سارا سلامی بیش از 9 سال است، دو هفته در ماه را به اتفاق همسرش - که او نیز مدیریت یکی از بخشهای مهندسی را در شرکت پایانه های نفتی عهده دار است، - از کرمانشاه به جزیره خارک می آید و ریاست برنامه ریزی خدمات مهندسی در مدیریت خدمات پشتیبانی شرکت پایانه های نفتی را برعهده دارد. او اولین زنی است که در سال 84 به عنوان نیروی کارشناس فنی در شرکت پایانه های نفتی مشغول به کار شده است. خانم سلامی از سال 85  تاکنون ریاست بخش مهندسی در خدمات پشتیبانی این شرکت را بر عهده دارد و 14 نفر اعم از یک زن و 13 مرد را در این واحد راهبری می کند.
او که مدرک لیسانس مهندسی مکانیک خود را از دانشگاه تبریز اخذ کرده است، علت اصلی موفقیت خود را در شرایط کاری جزیرۀ خارک، خودباوری و اعتماد به توانایی هایش می داند و می گوید: از سال 84 که در این واحد مشغول به کار شدم تواناییهای فردی خود را ثابت کردم و با اینکه در آن سالها 24 سال بیشتر نداشتم و شرایط جزیره برایم دشوار بود اما آن شرایط را پذیرفتم و کار را سخت و آسان نکردم و نگفتم کار سخت است، پس آن را انجام نمی دهم. بنابراین تلاش کردم به همه ثابت کنم که یک زن می تواند از عهده مدیریت واحدی که تمام پروژه ها و کارهای مربوط به آن مهندسی، عملیاتی و راهسازی است برآید.
وی در الگوی ذهنی خود معیارهای سختیگرانه تری برای موفق بودن دارد و معتقد است: موفقیت چیزی نیست که به زنان هدیه شود و برای رسیدن به آن باید در جامعه مرد سالار مبارزه کرد.

 
 
آمنه عشقی ثانی  

ترجیح می دادم در شرایط سخت کار کنم
خانم مهندس آمنه عشقی ثانی نیز یکی از مهندسان ارشد مرکز خودکار مخابرات شرکت پایانه های نفتی است که در جزیره خارک به صورت اقماری مشغول به کار است. مرکزی که کار اصلی اش نصب، راه اندازی، نگهداری و تعمیر سیستمهای رادیویی و کمک ناوبری یدک کشها و اسکله های جزیره نفتی خارک و دهها پروژه مهم مخابراتی است.

او سال 85  با مدرک لیسانس مهندسی برق، در آزمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران، برای کار در مرکز مخابرات جزیره خارک پذیرفته می شود و از همان سال در این مرکز مشغول به کار می شود. خانم عشقی ثانی در سال 1388 ازدواج می کند، در آن موقع همسرش نیز به صورت اقماری در شمال کشور در شرکت خطوط لوله و مخابرات ایران مشغول به کار بود و تا سال 92 که فرزندشان متولد می شود، به تنهایی از محل سکونت خود (اصفهان) به این جزیره رفت و آمد می کرد. وی پس از 9 ماه مرخصی زایمان و پیگیریهای مکرری که برای انتقال همسرش از شرکت لوله و مخابرات به شرکت پایانه های نفتی انجام داد، مدیرعاملان شرکتها با انتقالی همسرش موافقت کردند.

خانم عشقی ثانی اکنون با وجود مسئولیت مادری توانسته است بار دیگر مسئولیت کار تخصصی اش را در این مرکز بر عهده گیرد. او معتقد است، انسان با زندگی در شرایط دشوار، می تواند استعدادها و تواناییهای خود را کشف کند و با اطمینان می گوید، شرایط دشواری که در کار و زندگی تجربه کرده، برایش ارزش بالاتری نسبت به شرایط معمول و عادی زندگی دارد.

 

گفت وگو/ منیره شاه حسینی

(یکشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۴) ۱۸:۰۶
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید