چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۵:۱۲
IOTC
چهارشنبه / ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۳:۳۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۸۳۶
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

تدوین راهبردهای وزارت نفت در حوزه سامانه های اندازه گیری نفت و گاز

معاون وزیر نفت در امور مهندسی گفت: راهبردهای کلان و یکپارچه وزارت نفت در حوزه سیستمهای اندازه گیری نفت و گاز (میترینگ) در وزارت نفت در حال تدوین است.

تدوین راهبردهای وزارت نفت در حوزه سامانه های اندازه گیری نفت و گاز

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران ، سیدعماد حسینی امروز (چهارشنبه ١٣ اسفندماه) در دومین همایش تخصصی آموزشی اندازه گیری هیدروکربورها در صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اظهار داشت:  به منظور بستر سازی ب و پیاده سازی و اجرایی شدن نظامنامه  میترینگ از شرکت های داخلی که در زمینه  میترینگ، نصب و مراکز کالیبراسیون حمایت می شود.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی افزود: هم اکنون استانداردهای مورد نیاز صنعت نفت در زمینه سیستمهای اندازه گیری تحت عنوان IPS تعریف و در حوزه مهندسی، کالا و نصب تجهیزات نیز استانداردهای لازم برای این صنعت بازنگری و تدوین شده است.

حسینی از تلاش وزارت نفت برای ملی کردن استانداردهای موجود در صنعت نفت خبر داد و گفت: به زودی با سازمان ملی استاندارد در این زمینه تفاهمنامه ای امضا خواهد شد.

وی گفت: با بررسی قوانین بالادستی کشور مشاهده می کنیم که وزارت نفت به عنوان نماینده حکومت اسلامی وظیفه صیانت از تولید مخازن نفت و گاز را بر عهده دارد، از این رو این وزارتخانه باید بر مباحث استاندارد سیستمهای اندازه گیری نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اهتمام ویژه ای داشته باشد.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، همکاری با مراکز استاندارد بین المللی برای تایید صلاحیت تجهیزات صنعت نفت، ایجاد رشته های مرتبط با میترینگ در دانشگاهها و برگزاری همایشها و سمینارهای آموزشی در زمینه اندازه گیری نفت و گاز را از فعالیتهای معاونت مهندسی وزارت نفت در حوزه میترینگ اعلام کرد.

(چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳) ۱۳:۳۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید