سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۵۲
IOTC
چهارشنبه / ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۳:۱۱
سرویس : عمومی
کد خبر : ۸۳۵
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

نظام اندازه گیری نفت و گاز با کمک مراکز دانشگاهی به روز می شود

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی از فعالیت ٩٠ دستگاه میترینگ و اندازه گیری نفت و فرآورده های نفتی در پایانه های خارک، نکا و عسلویه خبر داد و گفت: نظام اندازه گیری نفت و گاز با کمک مراکز دانشگاهی به روز می شود.

نظام اندازه گیری نفت و گاز با کمک مراکز دانشگاهی به روز می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران سید پیروز موسوی امروز (چهارشنبه ١٣ اسفند) در دومین همایش تخصصی آموزشی اندازه گیری هیدروکربورها در صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اظهار داشت: توجه ویژه به به مقوله اندازه گیری مواد نفتی یکی از ضرورت های صنعت نفت محسوب می شود.

به گفته وی سیستم های کنترل و اندازه گیری یکی از ارکان ترمینال های نفتی و مبادی ورودی و خروجی ترمینال ها  است و نتایج عملکردی آن مبنای محاسبات مالی فی مابین خریداران و فروشندگان نفت خام است به طوری که کمیت مورد نظر معیار خرید یا فروش قرار می گیرد.

موسوی تصریح کرد: سلامت عملیات همواره یکی از مهم ترین مسائل پایانه داری محسوب شده و یکی از بارزترین نمونه های آن دقت بالا و تطابق با استانداردهای جهانی در زمینه کنترل، اندازه گیری و صحت سنجی نفت خام است.

وی گفت: با توجه به اهمیت ویژه سیستم های اندازه گیری ونقش آن در محاسبات اقتصادی، در شرکت پایانه های نفتی ایران در چهار حوزه راهبری، نگهداری و تعمیرات، طراحی و ساخت داخل، پژوهش و تولید دانش استفاده و پیگیری می گردد.

موسوی  گفت: با اجرای اصل 44 قانون اساسی و حساسیت های اندازه گیری هیدرو کربن ها  افزایش یافته است و در حال حاضر  سلامت و اعتبار هرپایانه رعایت استاندارد ها و  بحث صحت سنجی است.که در این خصوص  شرکت پایانه های نفتی ایران دارای  90 دستگاه  میترینگ در منطقه عملیاتی خارک ،نکا،عسلویه و همچنین 11 دستگاه  پرور در سایز های مختلف وجود دارد که حاکی  از اهمیت امر  میترینگ در  این شرکت است.

مدیر عامل شرکت پایانه های نفتی ایران با اشاره به رویکرد شرکت پایانه های نفتی ایران در حوزه سیستم های اندازه گیری  گفت: استفاده از انواع میترهای توربینی، جابجایی مثبت (PD) وآلتراسونیک در سایز های مختلف و به منظور اندازه گیری حجم نفت خام و میعانات گازی صادراتی استفاده از Tank Proverها و Master prover ها جهت صحت سنجی سیستم اندازه گیری و ارایه این خدمات به سایر شرکت های نفتی است.

وی ادامه داد: طراحی و ساخت قطعات انواع میترها با تکیه بر دانش و توانمندی داخلی، انجام برنامه های دوره ای تعمیرات و بروزرسانی سیستم های اندازه گیری  است.

موسوی چاپ کتاب "اندازه گیری دبی جریان سیالات در صنعت (جریان های تک فازی و چندفازی)"  با همکاری دانشگاه علم و صنعت ایران  و اجرای بیش از 5 پروژه دانشجویی در حوزه سیستم های اندازه گیری و کالیبراسیون ازجمله پیشگویی ضریب تصحیح اندازه گیری توربینی نفت خام با استفاد ه از شبکه های عصبی، شبیه سازی cfd  جریا ن های چند فازی در دبی سنج توربینی، تحلیل و بررسی میترهای التراسونیک و ارایه راهکار هایی برای بهینه سازی دقت اندازه گیری جریان سیال، اصلاح و بهینه سازی دقت سیستم اندازه گیری دمای سیال در مخازن ذخیره سازی و طراحی و ساخت دستگاه Tank Praver را برای اولین بار در کشور از جمله فعالیت های شرکت پایانه های نفتی ایران در حوزه میترینگ عنوان کرد.

(چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳) ۱۳:۱۱
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید