سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۷:۴۴
IOTC
دوشنبه / ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ / ۲۳:۱۲
سرویس : عمومی
کد خبر : ۸۳۱
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

استقبال شرکت های نفتی عراق به استفاده از سامانه srj مخازن ذخیره سازی نفت خام

برخی شرکت های عراقی فعال در صنعت نفت آن کشور علاقمندی خود را به استفاده از سامانه پیشگیری از رسوب کف مخازن ذخیره سازی نفت خام (SRJ) که توسط توانمندان ایرانی ساخته شده است اعلام کردند.

استقبال شرکت های نفتی عراق به استفاده از سامانه srj مخازن ذخیره سازی نفت خام

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، سامانه پیشگیری از تشکیل رسوب در مخازن به کمک سیستم srj در غرفه شرکت پایانه های نفتی ایران در نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در بغداد اطلاع رسانی شد و مورد استقبال صنعتگران و کارشناسان شرکت های نفتی عراق قرار گرفت.

مدیر امور فنی شرکت پایانه های نفتی ایران در این زمینه گفت: پیشگیری از تشکیل رسوب در مخازن به کمک سیستم srj برای اولین بار از سوی شرکت پایانه های نفتی ایران مورد پیگیری جدی قرار گرفت. با نیازسنجی هایی که این شرکت طی سال ها فعالیت خود در حوزه ذخیره سازی و انتقال نفت خام انجام داد، به این نتیجه رسید که می توان از تجربیاتی که کشورهایی با فن آوری برتر در اختیار دارند، استفاده کرد تا میزان رسوب گیری مخازن به حداقل ممکن برسد.

صادق دراوی پور افزود: در این خصوص  شرکت پایانه های نفتی به اجرای پروژه پژوهشی و کاربری ایجاد سامانه پیشگیری از تشکیل رسوبات در کف مخازن ذخیره سازی نفت خام به کمک این سامانه به عنوان یک پروژه پژوهشی اقدام کرد و برای اولین بار در دنیا این پروژه را روی یک مخزن یک میلیون بشکه ای اجرا کرد که موفقیت آمیز بود.

وی یادآور شد: در نمایشگاه بغداد، اطلاعات فنی و میزان اثربخشی این سامانه و تلاش های انجام شده توسط توانمندان جوان میهن اسلامی برای ساخت این سامانه به اطلاع بازدیدکنندگان نمایشگاه بغداد که عمدتا کارشناسان و مهندسان صنعت نفت عراق بودند رسید و مورد استقبال آنان قرار گرفت.

(دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳) ۲۳:۱۲
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید