شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۳:۳۱
IOTC
سه شنبه / ۳۰ خرداد ۱۳۹۱ / ۰۱:۰۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۸۲
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

ارتقائ سیستم SRJ مخازن ذخیره سازی نفت خام

با حمایت اداره پژوهش شرکت پایانه های نفتی ایران, کارایی سیستم سامانه جلوگیری از تشکیل رسوب (SRJ) در مخازن ذخیره سازی نفت خام افزایش می یابد.

ارتقائ سیستم SRJ مخازن ذخیره سازی نفت خام

 به گزارش روابط عمومی شرکت پایانه های نفتی ایران, با حمایت از پروژه دانشجویی شبیه سازی کامپیوتری,  عملکرد سیستم SRJ  نصب شده بر مخازن ذخیره سازی نفت خام درخارگ ارزیابی وراهکارهایی برای  افزایش بازده  آنها ارائه شد.

 شایان ذکر است در این پروژه که از سال 89 آغاز شده  بود,  پس از شبیه  سازی CFDاعلام شد که با  ایجاد برخی تغییرات مکانیکی در قطعات این SRJ  ها  راندمان سیستم   نصب شده در  مخازن افزایش خواهد یافت.

برپایه این گزارش, درصدی از ظرفیت ذخیره سازی مخازن به دلیل تجمع رسوبات در کف مخزن غیر قابل استفاده است که یکی از راهکارهایی که برای رفع این مشکل اتخاذ شد , استفاده از سیستم پیشگیری از تشکیل رسوب SRJ   است که در این پروژه دانشجویی به بررسی عوامل عملیاتی مختلف تاثیر گذار بر عملکرد این  سیستم پرداخته شد و نهایتا نتایج به دست آمده از این پروژه پژوهشی مورد تایید کارشناسان عملیات این شرکت قرار گرفت.

هر ساله اداره پژوهش و توسعه شرکت پایانه های نفتی ایران  از طریق ارسال فراخوان به دانشگاه های کشور، اولویت های پژوهشی این شرکت را به دانشجویان و اساتید دانشگاه ها اطلاع رسانی می نماید  و پروپوزال های دریافتی از دانشجویان با نیازهای مدیریت های مرتبط در شرکت تطبیق داده شده و پس از احراز نظرات مدیریت های مرتبط و در صورت تصویب پروپوزال در  کمیته حمایت از پایان نامه های دانشجویی شروع پروژه به دانشجو ابلاغ می شود. 

(سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۱) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید