دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۳:۲۹
IOTC
سه شنبه / ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۶:۰۳
سرویس : عمومی
کد خبر : ۸۰۸
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

تحولات اخیر قیمت نفت چالش بزرگ ایران و عراق است

اسحق جهانگیری تحولات اخیر قیمت نفت را چالش بزرگ اقتصاد ایران و عراق خواند و افزود: جمهوری اسلامی ایران و عراق باید برای اقتصاد بدون نفت گام بردارند.

تحولات اخیر قیمت نفت چالش بزرگ ایران و عراق است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، اسحاق جهانگیری امروز (سه شنبه ٢٨ بهمن ماه) در حاشیه نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در بغداد، افزود: جمهوری اسلامی ایران کاهش قیمت نفت را توطئه سیاسی علیه کشورهای مستقل می داند و امیدوار است به همت کشورهایی همچون ایران و عراق نفت به جایگاه واقعی خود بازگردد.

وی که در جمع مشترک تاجران و بازرگانان ایران و عراق سخن می گفت، تاکید کرد: ایران و عراق باید شریکان خود را پیدا کنند و توسعه دهند، مسیر توسعه روابط دو کشور بازگشت ناپذیر است.

معاون اول رئیس جمهوری همچنین گفت: اراده سیاسی رهبران دو کشور در ارتقای مناسبات دو جانبه است و برای این که این اراده جنبه عملی به خود گیرد سرمایه گذاران، بازرگانان، تاجران و فعالان بخش خصوصی دو کشور نقش تعیین کننده دارند.

جهانگیری ادامه داد: وظیفه ما به عنوان دولتمردان دو کشور، فراهم کردن بسترهای مناسب برای توسعه فعالیتها و رفع موانع موجود است تا بتوانیم به اهداف ترسیم شده دست یابیم.

وی به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران بر عزم ملی ایران برای ارتقای همه جانبه مناسبات تجاری، اقتصادی و بازرگانی تاکید کرد و اظهار داشت: دولت عراق به ویژه حیدر العبادی، نخست وزیر این کشور نیز همین اراده را دارد.

معاون اول دولت تدبیر و امید اظهارامیدواری کرد: حجم روابط ایران و عراق بیش از پیش توسعه یابد.

جهانگیری که دیروز (دوشنبه ٢٧ بهمن ماه) به عراق سفر کرده است، امروز و در دومین روز از این سفر، به همراه وزیران صنعت، معدن تجارت، بهداشت درمان و آموزش پزشکی، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، وزیر اقتصاد و دارایی، رئیس سازمان ملی استاندارد، معاون امور مجلس رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی از نمایشگاه تخصصی جمهوری اسلامی ایران در عراق بازدید کرد و پس از آن در جمع تاجران و بازرگانان ایرانی و عراقی سخنرانی کرد.

شرکت پایانه های نفتی ایران به نمایندگی از شرکت ملی نفت ایران، به عنوان شرکت برتر در زمینه ارائه خدمات فنی و مهندسی و خدمات دریایی حوزه صادرات نفت، میعانات گازی و فرآورده های نفتی، ذخیره سازی نفت خام و ارائه خدمات آزمایشگاهی در این نمایشگاه حضور دارد.

(سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳) ۱۶:۰۳
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید