دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۲:۰۰
IOTC
شنبه / ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۵:۰۳
سرویس : عمومی
کد خبر : ۷۸۱
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

بهره برداری از پروژه نوسازی دو پهلوگاه اسکله T / توان صادراتی خارگ 70 هزار بشکه در ساعت افزایش یافت

همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر، با بهره برداری از پروژه بازسازی و نوسازی پهلوگاههای 5 و 6 اسکله تاریخی پایانه نفتی خارگ (اسکله تی) توان و ظرفیت عملیاتی صادرات نفت خام کشور در خارگ، به میزان 70 هزار بشکه در ساعت افزایش یافت.

بهره برداری از پروژه نوسازی دو پهلوگاه اسکله T / توان صادراتی خارگ 70 هزار بشکه در ساعت افزایش یافت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران در مراسم بهره برداری این پروژه تصریح کرد: با اجرا و بهره برداری این پروژه که با اعتبار 62 میلیارد ریال و در مدت یک سال انجام شد، علاوه بر افزایش قابلیت مانور جمهوری اسلامی در صادرات نفت خام، هزینه تاخیرپهلودهی و بارگیری نفتکش های غول پیکر نیز به صفر رسید.

سید پیروز موسوی افزود: تضمین تداوم صادرات و ارتقا توان ذخیره سازی نفت خام که یکی از شاخص های مهم ارزیابی توانمندی یک پایانه نفتی به شمار می رود که همواره از سوی شرکت پایانه های نفتی ایران با جدیت دنبال می شود.

وی ادامه داد: اهمیت این پروژه با توجه به اینکه این شرکت اجرا کننده تصمیمات مدیریت امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران است و دریافت نفت ارسالی به جزیره خارگ، با مدیریت پیچیده ای روبروست؛ از این رو بازسازی و نوسازی این دو پهلوگاه توسط کارکنان پرتلاش شرکت پایانه های نفتی ایران، نقطه عطفی در تاریخ صنعت نفت محسوب می شود.

موسوی یادآور شد: صنعت نفت ایران به رغم تنگناها و فشارهای اقتصادی و سیاسی، توانسته با تکیه بر توانمندی های تخصصی و دانش علمی تلاشگران خود، در مسیر پیشرفت گام بردارد و رشد، بالندگی و اعتلای نظام جمهوری اسلامی را در مسیر توسعه آینده همچنان تداوم بخشد.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران با گرامیداشت دهه مبارک فجر و یاد و خاطره شهدای گرانقدر گفت: امروز صنعت نفت با وجود چالش های فراوان، اما توانسته است با تکیه بر توان داخلی در تمامی حوزه های دانش و فناوری، دستاوردهایی بزرگ برای کشور به ارمغان آورد که اجرای دقیق و پرشتاب این پروژه، نمونه ای از این گونه تلاش ها و جانفشانی هاست.

موسوی انجام این پروژه را از دستاوردهای مهم شرکت پایانه های نفتی ایران در زمینه توانمندی صنعت نفت برای انجام صادرات نفت خام و فرآورده های نفتی خواند و افزود: از زمان شدت گرفتن تحریم های اعمالی از سوی کشورهای غربی، شرکت پایانه های نفتی ایران سیاست اقتصاد مقاومتی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی گفت: در حقیقت نگاه به صرفه جویی چند رویکرد ویژه دارد که مهمترین آن داشتن رویکرد راهبردی است؛ در این زمینه شرکت پایانه های نفتی داشتن چنین رویکردی را به عنوان یک دستورالعمل و نگاه جدید به تمام واحدهای زیرمجموعه خود ابلاغ کرده تا مدیران و مسولان همواره رعایت این مسئله را در ترسیم اهداف بلند مدت و کوتاه مدت خود در نظر داشته باشند.

موسوی اظهار کرد: رویکرد دیگر به این مسئله رویکرد عملیاتی است، در این زمینه این شرکت سعی کرده به جای استفاده از توان خارج از شرکت از توان نیروهای عملیاتی خود، ماشین آلات و تجهیزات در اختیار نهایت استفاده را بکند. در ضمن در تلاش است تا با استفاده از مهندسی ارزش از شیوه هایی استفاده کند تا بتواند با کاهش هزینه ها، ارزش افزوده در خور شایسته ای ایجاد کند.

بهره برداری از این پروژه با پهلودهی نفتکش غول پیکر چینی به پهلوگاه 5 اسکله شرقی خارگ و آغاز بارگیری نفت خام به این نفتکش انجام شد و محموله صادراتی به میزان 70 هزار بشکه در ساعت تحویل شد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه خارگ نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، به ویژگی های برجسته اسکله شرقی پایانه نفتی خارگ اشاره کرد و گفت: شهادت، بازسازی و توسعه اقتصادی سه ویژگی برجسته این اسکله است که در سه دوره تاریخی مهم نقش اساسی برای توسعه و اعتلای نظام و کشور ایفا نموده است.

حجت الاسلام موسی کمالی افزود: همت و غیرت ایرانی با توکل بر خداوند متعال و توسل به ائمه اطهار (ع) و تفکر و تجربه و دست توانمند کارکنان صنعت نفت سبب شد تا امروز به وجود این اسکله به خود ببالیم.

وی با اشاره به جانفشانی کارکنان بر روی این اسکله یادآور شد: شهید علی اصغر موسی پور به عنوان شهید آتش گوشه ای از این جانفشانی و ازخودگذشتکی هاست که جز برای سربلندی نظام و اعتلای ایران اسلامی نمی توان آن را تعبیر کرد.

کمالی به کارکنان شرکت پایانه های نفتی ایران توصیه کرد؛ «خسته نشوید»، شما با اجرای این پروژه به تمام دشمنان و بدخواهان که امروز تنها با تحریم؛ که البته نشان ضعف و ناتوانی آنان است؛ سعی می کنند از پیشرفت ایران عزیز جلوگیری کنند؛ نشان دادید که دست توانمند ایران قادر به انجام هر کار بزرگ است.

(شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳) ۱۵:۰۳
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید