دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۸:۵۱
IOTC
چهارشنبه / ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ / ۲۰:۳۶
سرویس : عمومی
کد خبر : ۷۷۳
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
در ١٠ ماه نخست امسال

صادرات میعانات گازی و محصولات پتروشیمی حدود ٤٠ درصد رشد یافت

صادرات میعانات گازی و محصولات پتروشیمی در ١٠ ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ترتیب ٤١ درصد و ٣٩ درصد رشد یافت.

صادرات میعانات گازی و محصولات پتروشیمی حدود ٤٠ درصد رشد یافت
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، سخنگوی دولت، امروز (چهارشنبه ١٥ بهمن ماه) در نشست خبری خود با خبرنگاران به جلسه امروز هیئت دولت اشاره کرد و گفت: جلسه امروز هیئت دولت با توجه به سفر رئیس جمهوری به استان اصفهان به ریاست اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد.

محمدباقر نوبخت به جلسه این هفته شورای عالی صادرات غیر نفتی اشاره کرد و افزود: در جلسه این هفته شورای عالی صادرات غیر نفتی آمارهایی اعلام شد که با توجه به ٣٦ سال تحریم اقتصادی ایران توسط قدرتهای استکباری، قابل تامل است.

وی به رشد صادرات میعانات گازی و صنایع پتروشیمی در ١٠ ماه نخست امسال اشاره کرد و گفت: در جلسه شورای عالی صادرات غیر نفتی اعلام شد، صادرات میعانات گازی در بازه زمانی یاد شده به ١٢,١ میلیارد دلار رسیده، در حالی که صادرات این محصول در مدن مشابه سال گذشته، ٨.٥ میلیارد دلار بوده که این رقم نشان می‌دهد صادرات میعانات گازی امسال ٤١ درصد نسبت به سال پیش افزایش یافته است.

سخنگوی دولت عنوان کرد: صادرات محصولات پتروشیمی در ١٠ ماه نخست سال گذشته معادل ٩,٢ میلیارد دلار بود که صادرات این محصولات در ١٠ ماه نخست امسال به ١٢.٨ میلیارد دلار رسید که این رقم رشد ٣٩ درصدی صادرات محصولات پتروشیمی را نشان می‌دهد.

نوبخت افزود: صادرات صنعتی ما از ١٠,٢ میلیارد دلار در ١٠ ماه اول سال ٩٢ به ١٠.٦ میلیارد دلار با رشد ٤ درصدی در ١٠ ماه اول سال ٩٣ رسیده است.

وی به آمار صادرات کالاها به کشورهای جهان اشاره کرد و گفت: میزان صادرات ما به کشور چین ٤٨ درصد، عراق ٣ درصد، امارات ٥ درصد، ترکیه ٢٦ درصد، ترکمنستان ١٧ درصد، پاکستان ٤٩ درصد و هنگ کنگ ١٢٠ درصد افزایش رشد داشته‌ است.

نوبخت اعلام کرد: میزان صادرات کالاهای ایرانی در قاره آسیا ١٤ درصد، اروپا ٣٤,٤ درصد و اقیانوسیه ٥٧.٨ درصد رشد داشته و تنها در قاره آمریکا ٢٣ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی به منابع تحقق یافته در صندوق توسعه ملی اشاره کرد و گفت: منابع تحقق یافته در ٦ ماه اول سال ٩٣ در صندوق توسعه ملی بیش از ٦٧ میلیارد و ٩١٠ میلیون دلار است که در این مدت (یعنی در همین ٦ ماه اول سال) تنها ٧ میلیارد و ١٣٠ میلیون دلار به صندوق توسعه ملی اضافه شده است و بر این اساس مانده موجودی صندوق توسعه ملی در ٦ ماه اول چیزی بیش از ٤٩ میلیارد و ٤٩٥ میلیون دلار است.

نوبخت تصریح کرد: علاوه بر این‌که موفق شدیم با این رشدها مواجه شویم، منابع واریزی به صندوق برای وام‌دهی نزدیک به ٥٠ میلیارد دلار است که در اختیار بخش خصوصی قرار می‌گیرد.

سخنگوی دولت به مبلغ تعیین شده عیدی کارکنان دولت اشاره و عنوان کرد: برای بهمن‌ ماه امسال پاداش همه کارکنان و بازنشستگان دولت بر مبنای ٦٠٣ هزار و ٥٠٠ تومان تعیین و پرداخت می‌شود که ١٠٠ هزار تومان نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده است./ منبع: شانا
(چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳) ۲۰:۳۶
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید