دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۲۹
IOTC
دوشنبه / ۶ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۲:۳۳
سرویس : جاسک
کد خبر : ۷۴۵
گزارشگر : ۲
سرویس جاسک

قول مساعد جهانگیری برای حل مسایل مالی پالایشگاه ستاره خلیج فارس

معاون اول رییس جمهوری در جلسه رسیدگی به مشکلات پروژه پالایشگاه ستاره خلیج فارس نسبت به برطرف کردن مسایل مالی این پروژه قول مساعد داد.

قول مساعد جهانگیری برای حل مسایل مالی پالایشگاه ستاره خلیج فارس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، اسحاق جهانگیری در جلسه رسیدگی به مشکلات پروژه پالایشگاه ستاره خلیج فارس که در محل این پالایشگاه در بندرعباس برگزار شد، افزود: مشکلاتی که برای تخصیص 650 میلیون یورو مورد نیاز این پروژه برای مرحله اول وجود دارد، برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: این پالایشگاه یکی از مهم ترین طرح هایی است که جمهوری اسلامی در دست اجرا دارد؛ هم به دلیل فرآورده های نفتی، هم کیفیت محصول و هم مواد اولیه ای (میعانات گازی) که مصرف می کند.

معاون اول رییس جمهوری اضافه کرد: تولید میعانات گازی در پارس جنوبی افزایش پیدا کرده و بیشتر خواهد شد که باید مصرف کننده ای برای آن ایجاد می شد که این پالایشگاه با خوراک میعانات گازی می تواند مصرف کننده تولیدات پارس جنوبی باشد

جهانگیری تصریح کرد: راه اندازی این پالایشگاه یک اتفاق مهم ملی است که دغدغه های وزیر نفت و دیگر مسوولان کشور را برای ارتقای کمیت و کیفیت فرآورده های نفتی همچون بنزین و گازوئیل کاهش می دهد.

وی با تقدیر از دست اندرکاران این پروژه اظهار داشت: توجه به نفت و گاز یکی از نقاط شاخص دولت یازدهم است و این صنعت، سهم اصلی رشد 6 درصدی اقتصادی کشور را در سال جاری به خود اختصاص داده است. این صنعت لوکوموتیوی است که اقتصاد را می کشد و انتظار است این پروژه به صورت جدی تکمیل شود.

معاون اول رییس جمهوری خاطر نشان کرد: انتظار ما این است دغدغه هایی که راجع به نحوه اداره این پروژه و به نتیجه رساندن آن وجود دارد به صورت جدی برطرف شود.

معاون اول رییس جمهوری صبح امروز (دوشنبه) به منظور بازدید و افتتاح تعدادی از پروژه های استان هرمزگان وارد بندرعباس شد.

(دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳) ۱۲:۳۳
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید