چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۴:۵۴
IOTC
دوشنبه / ۸ دی ۱۳۹۳ / ۱۹:۰۶
سرویس : خارک
کد خبر : ۶۹۴
گزارشگر : ۲
سرویس خارک

تصویب احداث پایانه های صادراتی بهرگان و جاسک در شورای اقتصاد

وزیر نفت از تصویب طرح توسعه یکپارچه میدانهای مشترک نفتی غرب کارون و احداث خط لوله انتقال نفت و همچنین ساخت پایانه های صادراتی بهرگان و جاسک در جلسه امروز(دوشنبه، هشتم دیماه) شورای اقتصاد،خبر داد.

تصویب احداث پایانه های صادراتی بهرگان و جاسک در شورای اقتصاد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، بیژن زنگنه ظهر امروز (دوشنبه، هشتم دیماه) در جلسه شورای اقتصاد، که درآن طرح توسعه یکپارچه میدانهای مشترک نفتی غرب کارون با هدف تولید روزانه حدود ۵۵۰ هزار بشکه نفت و احداث خط لوله انتقال نفت و پایانه های صادراتی در بنادر بهرگان و جاسک به تصویب رسید، گفت: با تصویب این طرح تولید نفت کشور ظرف چهار سال آینده افزایش پیدا می کند.

وزیر نفت در این جلسه به ارائه گزارشی از طرح توسعه یکپارچه میدانهای مشترک نفتی غرب کارون و احداث خط لوله انتقال نفت خام و پایانه های صادراتی در بنادر بهرگان و جاسک پرداخت و گفت: طرح توسعه میدان نفتی غرب کارون بزرگترین برنامه توسعه‌ای وزارت نفت است.

زنگنه با بیان این که این میدان یکی از بزرگترین و مهمترین میدانهای نفتی در کشور به شمار می رود، افزود: با اجرای این طرح شاهد افزایش ظرفیت تولید نفت کشور خواهیم بود.

وی همچنین در مورد طرح تکمیل شبکه گازرسانی کشور افزود: با این کار علاوه بر افزایش رفاه شهروندان، شاهد صرفه جویی در مصرف میلیاردها لیتر انواع سوخت مایع خواهیم بود که نتایج مثبت زیست محیطی فراوانی نیز در بر خواهد داشت.

طرح توسعه یکپارچه میدانهای مشترک نفتی غرب کارون با هدف ایجاد ظرفیت تولید روزانه ٥٥٠ هزار بشکه نفت و با سرمایه گذاری ١٥,٢ میلیارد دلار قرار است با زمانبندی اجرا طی ٤ سال و بازپرداخت تا سال ١٤٠٠ به انجام برسد.

طرح گازرسانی به باقیمانده شهرها و روستاها از طریق خط لوله، سی ان جی، و دیگر روشها نیز با سرمایه گذاری حدود ٤,٧ میلیارد دلار قرار است به بیش از ٢ میلیون و ٣٦٠ هزار خانوار شهری و روستایی گازرسانی کند. در این طرح به باقیمانده شهرها و روستاهای کشور که حداقل دارای٢٠ خانوار و یا ١٠٠ نفر ساکن هستند گازرسانی می شود.

همچنین اسحاق جهانگیری در ابتدای این جلسه  این طرح را از مهمترین تصمیمهای دولت در ارتباط با میدانهای مشترک نفتی دانست و اظهار امیدواری کرد با اجرای این طرح شاهد تحول در پارس جنوبی و میدانهای مشترک نفتی باشیم.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با اشاره به تصویب طرح گازرسانی به باقیمانده شهرها و روستاهای سراسر کشور در این جلسه، اظهار داشت: تکمیل شبکه گازرسانی به شهرها و روستاهای کشور برگی زرین و از افتخارهای بزرگ جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود که براساس آن همه مردم از پایتخت تا دورافتاده ترین روستاهاامکانات یکسان برای بهره برداری از گاز طبیعی خواهند داشت.

در ادامه این جلسه درخواست وزارت نیرو مبنی بر واگذاری اوراق مشارکت برای اجرای طرح های بخش آب به ارزش ٧٥٤٠ میلیارد ریال مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و پس از ارائه توضیحات لازم به تصویب رسید.

(دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳) ۱۹:۰۶
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید