یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۰:۴۵
IOTC
چهارشنبه / ۵ آذر ۱۳۹۳ / ۲۲:۳۹
سرویس : عمومی
کد خبر : ۶۷۸
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

پهلودهی و بارگیری همزمان ٢ کشتی غول پیکر در عسلویه

نخستین بار عملیات پهلودهی و بارگیری همزمان ٢ کشتی نفتکش غول پیکر در پایانه عسلویه توسط کارکنان شرکت پایانه های نفتی ایران انجام شد تا تعادل گاز خطوط لوله در فصل سرد سال مختل نشود.

پهلودهی و بارگیری همزمان ٢ کشتی غول پیکر در عسلویه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران غلامعباس حیدری ، رئیس پایانه صادرات میعانات گازی عسلویه با اعلام این خبر افزود: بارگیری همزمان دو نفتکش با ظرفیت ١٥٣ هزار تن  و ٣١٧ هزار تن موجب شد تا  از پرداخت هزینه دموراژ( خسارت معطلی کشتی) جلوگیری شود.

وی افزود: در حالی که به  طور معمول در پایانه صادرات میعانات گازی عسلویه روزانه نفتکشها تا ٣٢٠ هزار تن محموله میعانات گازی دریافت می کنند، این دو فروند کشتی غول پیکر  جهت بارگیری ٢ میلیون بشکه میعانات گازی به طور همزمان به گویهای شناور یکم و دوم عسلویه پهلو دهی و بارگیری شدند که با تکیه بر دانش بومی و تجربه چندین ساله کارکنان این پایانه انجام شد.

وی یاد آورشد:  پیشتر نیز بستن کشتی در شرایط آب و هوای توفانی از مهمترین اقداماتی بود که در پایانه عسلویه انجام شده بود و با شجاعت و مهارت کارکنان این پایانه این عملیات پر خطر با موفقیت انجام شد که بازتاب جهانی داشت و در عین حال از توقف صادرات میعانات گازی کشور جلوگیری کرد.

پایانه صادرات میعانات گازی عسلویه  در ٢٧٠ کیلومتری جنوب شرقی بوشهر قرار دارد و  انجام ١٠٠ درصد عملیات صدور میعانات گازی همه فازهای عملیاتی پارس جنوبی در آنجا انجام می شود.

(چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳) ۲۲:۳۹
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید