یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۰۹
IOTC
یکشنبه / ۲۰ مهر ۱۳۹۳ / ۰۱:۰۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۶۶۰
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

جشنواره تئاتر دینی خارگ آیینه فرهنگ بومی _ اسلامی جنوب کشور است

دبیر دهمین جشنواره استانی تئاتر دینی خارگ با بیان اینکه جزیره خارگ نماد تمدن ایران اسلامی در منطقه خلیج فارس است افزود: این جشنواره آیینه فرهنگ بومی _ اسلامی جنوب کشور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، مجتبی عوض زاده در مراسم اختتامیه دهمین جشنواره استانی تئاتر دینی خارگ تصریح کرد: هنر همواره با خلاقیت توام بوده وهنر ناب، انسان را به جایگاهی رهنمون می شود که به جز خدا نمی بیند و در این رهگذر تئاتر به عنوان مجمع هنرها، خاستگاهی آئینی دارد.

رییس روابط عمومی شرکت پایانه های نفتی ایران با بیان اینکه این هنر برخاسته از فطرت خداجویی انسان است ادامه داد: تنها با توجه به اندیشه دینی و ارزش های الهی و انسانی در تئاتر است که قابلیت های عنصر فنی و کلاسیک تئاتر به بهترین شکل بر صحنه جلوه گر خواهند شد.

عوض زاده گفت: در همین راستا جشنواره استانی تئاتر دینی خارگ، آئینه تمام نمای فرهنگ بومی -  اسلامی و منعکس کننده روی تعالی در هنر تئاتر این خطه می باشد که امید است در اوج قله های متعالی هنر قرار گیرد.

وی در باره روند اجرای دهمین جشنواره تئاتر دینی خارگ یادآور شد: این جشنواره به همت روابط عمومی و مدیریت خدمات اجتماعی شرکت پایانه های نفتی ایران و با مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خارگ از  17 تا 19 مهر 1393 به مدت سه روز در پلاتو تئاتر و سالن سینما صدف خارک برگزار شد.

عوض زاده افزود: 24 متن نمایش یه دبیرخانه این جشنواره رسید و در بازبینی نهایی 5 اثر نمایشی از چهار شهر استان بوشهر جهت شرکت در بخش مسابقه این جشنواره اعلام شد؛ دو نمایش از شهر برازجان و از شهرهای بوشهر، گناوه و جزیره خارگ هر کدام یک نمایش شرکت کننده را تشکیل دادند.

دبیر دهمین جشنواره استانی تئاتر دینی خارگ افزود: اعضای هیات داوران این جشنواره شامل غلامحسین دریانورد، فرید میرشکاری و رضا بهارلو از استاتید تئاتر استان بودند و سعید وفایی کارشناس ارشد نمایش، مسئولیت نقد و بررسی و برگزاری کارگاه نمایش این جشنواره را بر عهده داشتند.

عوض زاده با تقدیر از حمایت های مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران و خدمات اجتماعی پایانه نفتی خارک و همچنین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خارک و نیز مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر و مدیریت انجمن هنرهای نمایشی این استان ادامه داد: تلاش و کوشش نویسندگان و کارگردانان شرکت کننده در این جشنواره و روسای ارشاد شهرستان های استان بوشهر قابل تحسین بودو  امیدواریم در سال های آینده این رویداد مهم فرهنگی و هنری استان بوشهر با کیفیت بهتر اجرا شود.

(یکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۳) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید