یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۵۴
IOTC
یکشنبه / ۲۰ مهر ۱۳۹۳ / ۰۱:۰۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۶۵۹
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

جشنواره تئاتر دینی خارگ برای نشر فرهنگ غنی این خطه تلاش می کند

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران برگزاری برگزاری جشنواره استانی تئاتر دینی خارگ را در راستای نشر و گسترش فرهنگ اصیل معنوی و ارزشی استان بوشهر و جزیره خارگ خواند و افزود: میان فرهنگ غنی مردم خارگ با صنعت نفت پیوند ناگسستنی ایجاد شده است.

جشنواره تئاتر دینی خارگ برای نشر فرهنگ غنی این خطه تلاش می کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، سید پیروز موسوی در پیامی به مناسبت برگزاری دهمین جشنواره استانی تئاتر دینی خارگ، این رویداد مهم را یک مولود هنری در راستای تحقق اهداف فرهنگی انقلاب اسلامی خواند. متن این پیامی به شرح زیر است:

باسمه تعالی

«هنر بخشی از فاخرترین و ارزشمندترین قسمت های جان انسانی است که باید برای آن ارزش قائل شد و آن را برای خدا خرج کرد.»
                                                                                                                                                                     مقام معظم رهبری
 

تئاتر عرصه ایست خلاقانه با پیامی عمیق برای تکامل انسان. انسان همواره در جهت نشر اندیشه خود تلاش کرده و از هر وسیله ای برای تحقق این مهم استفاده نموده است. و هنر، بهترین و کارآمدترین ابزاری است که انسان را در این راه یاری داده است همانگونه که مقام معظم رهبری می فرمایند: هنر و هنر تئاتر خوب می تواند، ظریفترین و لمس نکردنی ترین احساسات و عواطف بشری را در نمایش ارائه دهد.
یقینا آنچه انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی را از سایر انقلاب ها و نظام های حکومتی جهان متمایز می کند تغییر ناپذیری اصول و ارزش های حاکم بر آن است. بخش عمده ای از این حفظ اصول مربوط به مجاهدت های اصحاب فرهنگ و هنر است که تلاش آنان مانع از گسست نسلی  بین نسل های پس از انقلاب و نسل حاضر شده است. در این میان جشنواره تئاتر دینی خارگ به دهمین سال خود می رسد که به مثابه یک مولود هنری در راستای تحقق اهداف فرهنگی انقلاب اسلامی، به عنوان آیینه ای برای بازتاب آثار فاخر هنر تئاتر بوشهر گشوده می شود. و در انجام رسالت خود برای پاسداشت ارزش های دینی قیام به تکلیف نموده است.
امسال که مزین به شعار «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی » می باشد برگزاری دهمین جشنواره استانی تئاتر دینی خارگ رویداد فرخنده ای برای عرصه تئاتر استان و کشور است که در جزیره مقاومت و پایداری و یادگار هشت سال دفاع مقدس برگزار می شود. بی تردید توجه به فرهنگ ایرانی و اسلامی در حوزه تئاتر نقش اساسی در ایجاد این رویداد هنری خجسته در جزیره خارگ دارد و شرکت پایانه های نفتی ایران در همسویی با نشر فرهنگ ارزشی ایران اسلامی کوشش دارد با ارج گذاری به هنر والای تئاتر دینی و حمایت همه جانبه با هنرمندان این عرصه قدمی استوار و پویا بردارد.
لازم می دانم از تلاش و کوشش مسوولین برگزاری اساتید فرهیخته، ستاد اجرایی و تمامی هنرمندان عزیز تئاتر استان بوشهر به ویژه فعالان عرصه تئاتر جزیره خارگ و سایر دست اندرکاران برگزاری این رویداد مهم تقدیر و تشکر نموده توفیق همه همراهان این حرکت هنری را از محضر خداوند منان و در پناه توجهات ائمه معصومین علیهم السلام خواهانم

سید پیروز موسوی
مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران
 

(یکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۳) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید