یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۸:۴۱
IOTC
جمعه / ۱۸ مهر ۱۳۹۳ / ۰۱:۰۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۶۵۴
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

اجرای سامانه اطفای حریق واحد میترینگ پایانه میعانات گازی عسلویه

رییس پایانه میعانات گازی عسلویه از اجرای سامانه اعلام و اطفا حریق واحد کنترل و اندازه گیری (میترینگ) و منیفولد تاسیسات پایانه صادراتی پایتخت انرژی کشور در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، کاپیتان اسماعیل احمدی افزود: با توجه به صادرات میعانات گازی فازهای پالایشگاهی پارس جنوبی از طریق واحد کنترل و اندازه گیری (میترینگ) و منیفولد این پایانه ، راه اندازی این سیستم از ضرورت ها و پروژه های اولویت دارشرکت پایانه های نفتی ایران محسوب می شود.

وی ادامه داد: در راستای صیانت از منافع ملی، تقویت و افزایش کارآمدی و همچنین بالابردن ضریب ایمنی صادرات میعانات گازی قطب انرژی کشور، پس از بررسی های کارشناسی و رعایت موارد فنی و ایمنی مورد نظر در اجرای این پروژه ، اکنون این مهم به تصویب نهایی رسیده و جهت اخذ بودجه از طریق شرکت ملی نفت ایران در مرحله پیگیری است.

احمدی تصریح کرد: طراحی ، نصب و راه اندازی این سامانه به خوبی توسط توانمندان داخلی قابل انجام می باشد و با همت و تلاش مدیریت ارشد ، مسوولین و کارکنان پایانه میعانات گازی عسلویه، به زودی این پروژه به مرحله اجرا خواهد رسید.

وی تاکید کرد: پایانه میعانات گازی عسلویه، صادرات 100 درصد صادرات میعانات گازی تولیدی فازهای پارس جنوبی را بر عهده دارد و این مهم وظیفه این پایانه را در جهت هرچه بهتر شدن روند صادرات سنگین ترنموده و از این رو اهمیت ارتقای ضریب ایمنی مجموعه تاسیسات این پایانه به ویژه ورودی و خروجی میعانات گازی پایتخت اقتصادی و انرژی کشور بیش از پیش ضرورت دارد.

رییس پایانه میعانات گازی عسلویه یادآور شد: این طرح مهم آخرین مراحل مقدماتی خود را طی می کند و امیدواریم تا پایان سال جاری این پروژه به مرحله اجرا و بهره برداری برسد.

(جمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۳) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید