سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۴:۳۶
IOTC
دوشنبه / ۷ مهر ۱۳۹۳ / ۰۱:۰۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۶۵۱
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
مدیر امور بازرگانی شرکت پایانه های نفتی ایران خبرداد:

رشد ٢٤ درصدی حمل کالا به جزیره خارک

مدیر امور بازرگانی شرکت پایانه های نفتی ایران، گفت: در ٦ ماهه دوم پارسال در مجموع ٧٠ هزار تن کالا وارد پایانه خارک شده که این رقم با ٢٤ درصد رشد در ٦ ماهه نخست امسال به ٨٧ هزار تن کالا رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، ولی محمد دهقان پوربا اعلام این خبر که در ٦ ماهه دوم سال گذشته در مجموع ٧٠ هزار تن کالا وارد پایانه خارک شده است، گفت: ١٤ هزار تن از این میزان مربوط به ادارات و واحدهای عملیاتی و شرکتها، ٣٥ هزار تن مربوط به پیمانکاران طرف قرارداد و ٢١ هزار تن مربوط به ارگانها، موسسات دولتی و اهالی بومی در خارک است.

وی با اعلام این که این آمار ٢٤ درصد رشد را در ٦ ماهه نخست سال ٩٣ نشان می دهد، گفت: در ٦ماهه نخست امسال در مجموع ٨٧ هزار تن کالا وارد مجموعه خارک شده است که از این میزان ٢١ هزار تن مربوط به ادارات و واحدهای عملیاتی و شرکتها، ٤٣ هزار تن مربوط به پیمانکاران طرف قرارداد و ٢٣ هزار تن مربوط به ارگانها، موسسات دولتی و اهالی خارک بوده است.

دهقان پور تاکید کرد که این میزان کالا با استفاده از یک فروند یدک کش استیجاری ، دو فروند بارج ٧٥٠ تنی و یک فروند بارج ١٠٠٠ تنی ملکی حمل و وارد خارک شده است و افزود: در حال حاضر این میزان یدک کش و بارج برای جابجایی کالاها کافی است اما در موارد مختلف بر اساس نیاز پروژه ها بارجی را اجاره می کنیم.

وی با بیان این که حمل محموله های دریایی یکی از مهمترین عوامل و ضرورتهای کار در صنعت نفت است که در جزیره خارک کاملا بر عهده شرکت پایانه های نفتی قرا ر گرفته است، گفت: عمده کالاهای وارد شده به خارک شامل خواروبار، اجناس و کالا و نیز ماشین آلات و تجهیزات بوده که از بوشهر به عسلویه و یا بالعکس منتقل شده است.

مدیر امور بازرگانی شرکت پایانه های نفتی ایران، همچنین گفت: در ٦ ماهه نخست سال گذشته، ٤ هزار و ٥٥٥ قلم قطعات و لوازم یدکی مورد نیاز شرکتها به ارزش ١٤٦ میلیارد ریال خریداری شده است که این میزان در ٦ ماهه نخست امسال به ٥ هزار و ٣٨٩ قلم کالا به ارزش ١٨٨ میلیارد ریال افزایش یافته است و به این ترتیب شاهد افزایش ١٨ درصدی در تعداد اقلام و افزایش ٢٩ درصدی در ارزش آنها بوده ایم.

(دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۳) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید