یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۳:۳۴
IOTC
چهارشنبه / ۲ مهر ۱۳۹۳ / ۰۱:۰۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۶۴۷
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
ساخت تندیس شهید آتش در اسکله تی خارگ

مراسم گرامیداشت شهید علی اصغر موسی پور در اسکله تی خارگ برگزار شد

در سومین روز از هفته دفاع مقدس، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید علی اصغر موسی پور همزمان با آغاز عملیات ساخت تندیس این شهید با حضور مدیران صنعت نفت، امام جمعه و مسوولین محلی جزیره خارگ در مشهد این شهید بر روی اسلکه غربی (اسکله تی) برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، سید پیروزموسوی، مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران دراین مراسم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان سال های جنگ تحمیلی و 1017 شهید صنعت نفت، یادآور شد: تصویر زندگی تمامی شهیدان، پاک و زلال و سراسر از حماسه های بسیاری است که روایت این زندگی ها، انسان را با عمیق ترین عرفان و معنویت سیراب می کند.

وی ادامه داد: زندگی شهید علی اصغر موسی پور از همین نوع می باشد که روایت آن، انسان را با شگفتی های بسیار آشنا می کند.

موسوی با بیان اینکه شهید موسی پور را باید «شهید آتش» نامید، افزود: شهید موسی پور در تاریخ هشتم خرداد سال 1361 برای انجام ماموریت خود در زمینه نظارت بر صادرات نفت خام، وارد جزیره خارگ شد و تنها پس از 18 ساعت در اثر بمباران هوایی یک فروند جنگنده دشمن، بر روی اسکله تی پایانه نفتی خارگ به شهادت رسید.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران، گفت: برگزاری این مراسم و ساخت تندیس این شهید عزیز، یک ویژگی خاص دارد و آن اینکه پس از مدتها، امروزبا حضور خانواده شهید موسی پور، این رویداد مهم برگزار می شود.

موسوی تصریح کرد: برگزاری مراسم گرامیداشت شهید موسی پور با حضور خانواده آن عزیز، یک تکلیف مهم و وظیفه سنگینی بود که باید مدتها پیش انجام می شود و امروز خدا را شاکریم که این وظیفه را انجام داده ایم.

وی گفت: در دهه فجر امسال مراسم رونمایی از تندیس شهید موسی پور با حضور خانواده معظم این عزیز برگزار خواهد شد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه خارگ نیز در این مراسم تصریح کرد: شهادت آخرین نقطه اتصال به معبود است و این هدیه ای است الهی که تنها به برگزیدگانی که در راه بندگی و خدمت به خلق به نهایت اخلاص و ایمان رسیده اند، اهدا می شود.

حجت الاسلام و المسلین موسی کمالی افزود: در بزرگی و تعالی مقام شهید موسی پور همین بس که در تمام مجالس و محافل، یاد و خاطره شهید موسی پور و شجاعت ایشان روایت می شود.

وی با تقدیر از مدیرعامل و روابط عمومی شرکت پایانه های نفتی ایران در برگزاری این مراسم، ادامه داد: باید خاطرات همرزمان شهیدان، و به ویژه جانفشانی  و ایثارگری های این شهیدان که در سخت ترین شرایط، شبانه روز برای سربلندی نظام تلاش می کردند ثبت و ضبط شود و این مجموعه ثبت شده را به نسل جوان منتقل کرد.

همسر شهید موسی پور نیز در این مراسم در توصیف آن شهید گفت: شهید موسی پور دارای اخلاقی بسیار مهربان، صبور، متعهد به کار و دلسوز در محیط زندگی و شغلی خود بود و در انجام ماموریت های خود بسیار جدی، شجاع و با انگیزه بود. یک استاد کار تمام بود و به همکاران خود در حین انجام کار آموزش های فنی ارائه می کرد.

وحیده بلالی تاکید کرد: شهید موسی پور باید با برگزاری مراسم پاسداشت شهدای صنعت نفت که در جبهه اقتصادی کشور جانانه دفاع کردند و به معنای کامل ایثارگری و جانفشانی خود را در تاریخ ثبت کردند، گرامی داشته شود و ما از برگزاری این مراسم که در محل شهادت ایشان برگزار شده بسیار تشکر و قدردانی می کنیم.

شهید علی اصغر موسی پور، در چهارم فروردین 1327 در همدان در خانواده ای مذهبی چشم به جهان گشود سه ساله بود که مادرش را از دست داد و در پنج سالگی پس از درگذشت پدرش نزد عموی خود به زندگی ادامه داد. پس از مدتی برای برای زندگی با خواهر خود به آبادان مهاجرت کرد و دیپلم فنی خود را از آموزشکده فنی صنعت نفت اخذ کرد. پس از اتمام سربازی به استخدام شرکت ملی نفت ایران در آمد و کار خود را در پالایشگاه آبادان آغاز کرد و از همان ابتدا در اداره نظارت بر صادرات مواد نفتی مشغول به کار شد.

در سال 1353 ازدواج کرد که حاصل آن دو فرزند به نام های علی و امیر است. تا سال 1359 در آبادان زندگی کرد وبا شروع جنگ تحمیلی و تعطیلی پالایشگاه آبادان خانواده خود را به همدان برد و خود نیز به لاوان منتقل شد.

شهید موسی پور در شامگاه هشتم خردادماه 1361 جهت انجام ماموریت به جزیره خارگ منتقل شد و در حالی که تنها 18 ساعت از حضور ایشان در خارگ نگذشته بود، در اثر حمله هواپیماهای دشمن بعثی در حوالی ساعت 15:10 دقیقه در اثر بمباران اسکله شرقی (اسکله تی) به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

پیام تسلیت و خبر شهادت شهید موسی پور از سوی مدیریت شرکت ملی نفت ایران و انجمن اسلامی صنعت نفت در تاریخ 12 خرداد 1361 از طریق رادیو به خانواده ایشان ابلاغ شد.

 

(چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۳) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید