جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۸:۱۳
IOTC
چهارشنبه / ۱۹ شهریور ۱۳۹۳ / ۰۱:۰۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۶۳۰
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

ارتقای اهداف کمی و کیفی وزارت نفت/اولین نشست بررسی راهکارهای بهبود روند صادرات نفت خام برگزار شد

اولین نشست بررسی راهکارهای تسهیل، تقویت و بهبود روند تولید و صادرات نفت خام کشور با هدف ارتقای اهداف کمی و کیفی وزارت نفت با حضور مدیران شرکت پایانه های نفتی ایران و شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب برگزار شد.

ارتقای اهداف کمی و کیفی وزارت نفت/اولین نشست بررسی راهکارهای بهبود روند صادرات نفت خام برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، سید پیروز موسوی مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران درباره اهمیت و نقش مهم و راهبردی دو شرکت تولید کننده و صادر کننده نفت خام در توسعه ملی و رونق اقتصادی کشورگفت: شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با تولید 85 درصد نفت خام و شرکت پایانه های نفتی ایران با صادرات 93 درصد نفت خام کشور نقش مهمی درتوسعه اقتصاد و صنعت نفت ایران دارند و بر این اساس هماهنگی، همکاری و تعامل این دو شرکت بسیار ضروری است.

وی با ابراز خشنودی از سطح کنونی همکاری های مشترک بین این دو شرکت در جهت تحقق اهداف کمی و کیفی وزارت نفت یادآور شد: در بسیاری از زمینه ها همکاری های خوبی بین دو شرکت وجود داشته است؛ تامین به موقع کالا و تجهیزات مورد نیاز جهت ساخت مخازن 4 میلیون بشکه ای ذخیره سازی نفت خام در خارگ ، نمونه ای  روشن از تعامل سازنده دو شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و پایانه های نفتی ایران است.

موسوی در باره نقش مناطق نفت خیز جنوب در توسعه منابع انسانی و پرورش نیروی متخصص صنعت نفت ادامه داد: مناطق نفت خیز جنوب بزرگترین دانشگاه کاربردی صنعتی و اقتصادی کشور است؛ تمامی حوزه های عملیاتی این شرکت نقش اصلی و تعیین کننده در تربیت نیروی انسانی و پرورش و آماده سازی متخصصان کلیدی مورد نیاز صنعت نفت کشوردارد و در برهه های خاصی از تاریخ این صنعت  یکصد ساله اثرگذاری بیشتری نیز داشته است.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران خواستار تلاش بیش از پیش برای روان سازی مسیر تولید تا صادرات نفت خام کشور شد و تصریح کرد: از آنجا که مبدا اصلی نفت خام صادراتی کشور در مناطق نفت خیز است؛ از این رو نشست های مشترک بین دو شرکت باید به طور مستمر برگزار شود و در بخش های فنی و عملیاتی مختلف همچون هماهنگی ورود نفت خام به پایانه نفتی خارگ، خطوط لوله، حفاظت کاتدیک، HSE، پژوهش و فناوری و امور حقوقی همفکری و همکاری ها بین دو شرکت توسعه یابد.

موسوی، آمادگی شرکت پایانه های نفتی ایران برای ارائه خدمات فنی و مهندسی در زمینه میترینگ به شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب را اعلام کرد و افزود: برگزاری یک مانور مشترک در ساحل گناوه بین HSE دو شرکت می تواند آمادگی نیروهای ایمنی، بهداشت و محیط زیست را افزایش دهد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب نیز در این نشست گفت: مناطق نفتخیز جنوب به عنوان بزرگترین تولید کننده نفت خام کشور آمادگی دارد در راستای تقویت هرچه بیشتر بسترهای صادرات نفت با شرکت پایانه های نفتی همکاری تنگاتنگی داشته باشد.

حمید بورد تصریح کرد: مشارکت توامان این دو شرکت به عنوان متولی تولید و صادرات نفت خام، نقشی اساسی در پیشبرد اهداف کلان اقتصادی کشور داشته و باعث تسهیل و تقویت بیش از پیش روند صادرات نفت خام خواهد شد.

بر اساس این گزارش  توپک رانی خطوط لوله صادراتی ، حفاظت کاتدی شریان های انتقال نفت خام ، و نیز رعایت دقیق اصول و ضوابط  ایمنی ، بهداشت و محیط زیست در مناطق صنعتی و عملیاتی از جمله مباحثی بود که در این نشست مورد بحث و تبادل نظر کارشناسان دو شرکت قرار گرفت.

(چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۳) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید