یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۱:۰۰
IOTC
پنج شنبه / ۱۳ شهریور ۱۳۹۳ / ۰۱:۰۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۶۲۵
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

روابط عمومی وزارت نفت در بسیاری از اتفاقات مهم کشور پیشگام است

دبیر شورای اطلاع رسانی دولت از تکمیل منشور اخلاقی روابط عمومیها در آینده نزدیک خبر داد و با بیان اینکه روابط عمومی وزارت نفت در تعامل با مردم نقش محوری دارد، افزود: روابط عمومی وزارت نفت در بسیاری از اتفاقات مهم کشور پیشگام است.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، علیرضا معزی در ششمین جشنواره روابط عمومیهای برتر صنعت نفت با اشاره به نقش روابط عمومیهای صنعت نفت در کشور گفت:  گستردگی دامنه فعالیت صنعت نفت در تمام نقاط کشور و ارتباط  آن با بیش از ٧٠ میلیون ایرانی سبب شده  کار سنگینی بر دوش روابط عمومیهای این صنعت باشد.

وی با بیان این که در تمام دستگاههای کشور وزارتخانه ای مانند نفت نداریم، تصریح کرد: جدا از اهمیت این وزارتخانه برای اقتصاد کشور، نحوه تعامل این وزارتخانه بدلیل گستردگی دامنه جغرافیایی آن سنگین و ملموس است.

 دبیر شورای اطلاع رسانی دولت کلیات وظایف روابط عمومیها در کشور را به دو بخش تقسیم کرد و گفت: ارتقا سطح فعالیتها در روابط عمومی و تخصصی رفتار کردن آنها و فعال بودن روابط عمومی دو موضوع مهم در سطح روابط عمومیها کشور است.

معزی با یادآوری این که روابط عمومی وزارت نفت قدیمی ترین روابط عمومی در کشور است، خاطر نشان کرد: در بسیاری از اتفاقات مهم کشور روابط عمومی این وزارتخانه پیشگام است ،بعنوان نمونه بهترین مستندهای سینمای ایران در صنعت نفت ساخته شده است.

وی با بیان این که روابط عمومیها طراحان اصلی افکار عمومی در کشور هستند،گفت: همه بخشها در مورد مردم صحبت می کنند اما به راه ارتباطی این واقعیت کمتر فکر می کنند و از همین نقطه است که روابط عمومی ضربه می خورد.

دبیر شورای اطلاع رسانی دولت افزود: اگر قرار باشد روابط عمومیها بر افکار عمومی تاثیر گذار باشند باید برای کارهای خود ارزیابی و ارزشیابی داشته باشند.

معزی با اشاره به احیا دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت در دولت تدبیر و امید گفت: پس از احیای این شورا استاندار سازی روابط عمومی هم اکنون در دستور کار قرار گرفته است.

دبیر شورای اطلاع رسانی دولت بر ضرورت آموزش در حوزه روابط عمومیها تاکید و اظهار کرد: چون روابط عمومیها به صورت مستقیم با مردم در تعامل هستند، بنابراین ارتقای علمی و آموزشی برای کارکنان این بخش ضروری است.

وی با اشاره به تحولات گسترده در سطح ارتباطات در جهان گفت: تحولات در این بخش، ایران را نیز تحت تاثیر قرارداده است و ارتقای فنی در سطح روابط عمومیهای ایران پیش آمده است.

معزی با توجه به اهمیت بخش خصوصی در کشور گفت: در راستای اهمیت این بخش بهتر است بسیاری از کارهای روابط عمومیها به بخش خصوصی واگذار شود و در این زمینه باید مطالعاتی انجام شود که کدام بخشها را می توان به بخش خصوصی واگذار کرد.

دبیر شورای اطلاع رسانی دولت در پایان اظهار امیدواری کرد همانگونه که جشنواره شهید رجایی بعد از شش سال در کشور احیا شد جشنواره روابط عمومی ها نیز در ١٧ اردیبهشت سال ٩٤ برگزار شود.

(پنج شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۳) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید