جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۳:۳۸
IOTC
شنبه / ۸ شهریور ۱۳۹۳ / ۰۱:۰۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۶۱۶
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
در گرامیداشت هفته دولت انجام شد

صعود تیم کوهنوردی پایانه های نفتی ایران به قله دماوند

تیم کوهنوردی شرکت پایانه های نفتی ایران به مناسبت گرامیداشت هفته دولت و روز کارمند موفق شد قله 5671 متری دماوند را از طریق دشوارترین مسیر آن فتح کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، تیم کوهنوردی شرکت پایانه های نفتی ایران در قالب هشت نفر به سرپرستی ابوذر بیات در دوازدهمین صعود خود به قلل مرتفع کشور، موفق به صعود به قله دماوند از مسیر جبهه شمال شرقی که از دشوارترین مسیرهای صعود به این قله است، شد.

اعضای تیم کوهنوردی شرکت پایانه های نفتی ایران در این صعود که به مناسبت گرامیداشت هفته دولت و روز کارمند انجام شد ابتدا یک روز را در روستای «ناندل» واقع در کوهپایه های قله دماوند در میسر جاده تهران به هراز سپری کردند تا آماده سازی لازم جهت صعود به قله و رسیدن به شرایط ارتفاع بالا و پرفشاری هوا را کسب کنند.

تیم کوهنوردی پایانه های نفتی ایران که این صعود را در دو روز انجام داد، پس از ترک روستای ناندل در ارتفاع سه هزار متری از سطح دریاهای آزاد، به مقصد کمپ «تخت فریدون» در ارتفاع 4380 متری حرکت کردند و ساعت 13 روز نخست، چادرهای کمپ خود را در آن برپا کردند.

از آنجا که فشار بدنی در اثر رقیق شدن هوا و کمبود اکسیژن  و عوارض ناشی از ارتفاع زدگی اعضای تیم را با مشکل صعود مواجه کرد، ادامه حرکت به صبح روز دوم موکول شد و پس از طی حدود شش ساعت، تیم کوهنوردی شرکت پایانه های نفتی ایران موفق به رسیدن به قله شد.

(شنبه ۸ شهریور ۱۳۹۳) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید