چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۰:۱۷
IOTC
شنبه / ۲۵ اَمرداد ۱۳۹۳ / ۰۱:۰۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۶۰۲
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

رییس جمهوری: جاسک مرکز دوم صادرات نفت ایران می‌شود

رییس جمهوری با اشاره به برنامه تبدیل جاسک به مرکز دوم صادرات نفت ایران گفت: چندین نامه تاکنون برایم آمده که چنین کاری شدنی نیست، اما این کار مهم و استراتژیک انجام خواهد شد.

رییس جمهوری: جاسک مرکز دوم صادرات نفت ایران می‌شود
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، حسن روحانی، رئیس جمهوری که امروز(شنبه ٢٥ مردادماه) در جمع اعضای هیئت علمی، کارشناسان و مدیران پژوهشگاه رویان و جهاد دانشگاهی صحبت می‌کرد، علم، پژوهش و فناوری را پایه توسعه کشور دانست و بر ضرورت بهره‌گیری از تجربیات کشورهای دیگر در این عرصه تأکید کرد.
 
موفقیتهای دولت مرهون حوصله مردم و هدایتهای رهبری است
 
روحانی در ابتدای سخنان خود در جمع اعضای هیئت علمی، کارکنان و مدیران پژوهشگاه رویان که در آستانه آغاز دومین سال فعالیت دولت تدبیر و امید انجام گرفت، دولت یازدهم را تلاشگر، خستگی ناپذیر و جهادی توصیف کرد و گفت: اگر دولت یازدهم تاکنون در هر زمینه‌ای موفقیتی کسب کرده است، به خاطر کمک، حضور، ایثار و صبر و حوصله و حمایتهای فوق العاده مردم و هدایتهای رهبری بوده است.
 
سال اول دولت تدبیر و امید؛ عبور از بحرانهای سخت
 
رئیس جمهوری با اشاره به تصمیم دولت تدبیر و امید برای عبور از بحرانهای سخت طی ۱۲ ماه نخست فعالیت خود، یاد آور شد: عبور از این بحرانها از دید برخی کارشناسان و متخصصین و استادان دانشگاهها غیرشدنی بود و حتی طی نامه‌هایی نوشتند که چرا به عنوان رئیس جمهور اعلام کردید که تورم تا پایان سال ۹۲ به زیر ۳۵ درصد خواهد رسید؛ این کارشناسان و متخصصین در برخی موارد نیز می‌گفتند که چنین کاهش تورمی شدنی نیست و رئیس جمهور نباید چیزی را اعلام کند که شدنی نیست.
 
وی تصریح کرد: هنگام آغاز فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها نیز نامه نوشتند و گفتند این کار را شروع نکن که این کار، دولت را با چنان دشواری مواجه خواهد کرد که پشیمان خواهید شد، همچنین وقت شروع طرح تحول سلامت نیز گفتند که این طرح چاهی است که هر قدر در آن پول بریزید به جایی نمی‌رسید، با این توصیفها می‌خواهم بگویم که کار آن قدر سخت بود که حتی صاحبنظران نیز باورشان نمی‌شد چنین کارهایی انجام شود.
 
جاسک مرکز دوم صادرات نفت ایران می‌شود
 
روحانی با اشاره به برنامه تبدیل جاسک به مرکز دوم صادرات نفت ایران گفت: چندین نامه تاکنون برایم آمده که چنین کاری شدنی نیست، اما به حول و قوه الهی این کار مهم و استراتژیک که محل صدور نفت را متنوع می‌کند و صدور نفت را از اتکا به یک اسکله و جزیره و یک مکان آن هم در درون خلیج فارس خارج و به آن سوی تنگه هرمز و در دریای عمان می‌برد، انجام خواهد شد.
 
وی ادامه داد: هرچند این کار، کار سخت و مشکلی است و برای آن باید ۳ الی ۴ سال زحمت کشید، اما کار بسیار مهم و استراتژیک است که وقتی انجام شد، می‌نویسند که چه کار عظیم و بزرگی به دست مردم ایران انجام شده است.منبع؟ پایگاه اطلاع رسانی دولت
(شنبه ۲۵ اَمرداد ۱۳۹۳) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید