دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۳:۴۵
IOTC
پنج شنبه / ۳۱ فروردین ۱۳۹۱ / ۰۱:۰۰
سرویس : نکاء
کد خبر : ۶۰
گزارشگر : ۲
سرویس نکاء

امضای قرارداد 20 میلیارد ریالی در شرکت پایانه های نفتی ایران

قرارداد ساخت مخازن 10 میلیون بشکه ای زیر زمینی ذخیره سازی نفت خام ، میان شرکت پایانه های نفتی ایران و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا امضا شد.

امضای قرارداد 20 میلیارد ریالی در شرکت پایانه های نفتی ایران

 به گزارش  روابط  عمومی  پایانه های نفتی ایران, در حاشیه  هفدهمین  نمایشگاه نفت, گاز, پالایش و پتروشیمی  قرارداد  طراحی  مخازن  زیر  زمینی به ارزش  20  میلیارد ریال  میان شرکت پایانه های نفتی ایران و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا امضا شد.

 برپایه این گزارش, سید پیروز موسوی؛ مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران  با بیان اینکه   این  قرارداد  در سال  تولید ملی و حمایت ازکاروسرمایه ایرانی   امضا می  شود  تا  کشور ایران  اولین  سازنده  مخازن زیر  زمینی در  منطقه خاورمیانه  باشد.

 وی با بیان اینکه  ساخت مخازن زیرزمینی نفت خام یکی از اقدام های مهمی است که در زمینه پدافند غیرعامل انجام می شود و توان رقابتی و چانه زنی کشور را در منطقه بالا می برد افزود: منطقه مورد مطالعه برای ساخت این مخازن در نوار ساحلی خلیج فارس تا عمق 100 کیلومتری است.

 وی تصریح کرد: این مخازن بدون پوشش و در عمق 60 تا 100 متر زیر سطح آب های آزاد با هدف جلوگیری از نفوذ نفت به زمین ساخته می شود.

 موسوی ادامه داد: تاکنون 20 نقطه برای ساخت مخازن زیر زمینی که برای نخستین بار در خاورمیانه در حال انجام است شناسایی شده که در فاز نخست فعالیت های مطالعاتی و طراحی آن در حال اجراست.

 

(پنج شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۱) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید