چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۶:۵۴
IOTC

پیام مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران به مناسبت روز ملی خلیج فارس

پیام مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران به مناسبت روز ملی خلیج فارس

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران در پیامی 10 اردیبهشت روز ملی خلیج فارس را تبریک گفت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، متن پیام عباس غریبی بدین شرح می باشد؛

خلیج‌فارس، گلواژه‌ی الهام‌بخش اصالت و دیرینگی ایران‌زمین است. این پهنه‌ی آبی بی‌نظیر دنیا، دنیایی از رخدادهای گوناگون را در طول حیات تاریخی و طولانی این مرز و بوم کهن، در حافظه‌ی تاریخی خود، به امانت سپرده است‌. خلیج‌فارس، در حقیقت، هم‌‌پای دیرپای تاریخ تمدن دیار کهن ایران سرفراز است.

 
روز بزرگداشت خلیج‌فارس، فرصت مغتنمی است تا تمدن ریشه‌دار مرز و بوم ایران را از اعماق پرماجرای تاریخ، نگاهی کنکاش‌گرانه و دگرباره، بیندازیم. تمام ماجراهای ریز و درشت اصالت، هویت و تمدن ریشه‌دار دیار دین‌مدار ایران، به بلندای زمانی بیش از هفت‌هزار سال، هم‌گام با حیات پرماجرای خلیج‌فارس رقم خورده است.

 
بزرگداشت روز خلیج‌فارس، همانا بزرگداشت دیار کهن و سرزمین ریشه‌دار ایران است که امروز، هویت‌بخش تک‌تک ایرانیان و دلدادگان به تاریخ پرفراز و فرود مملکت پرمهر ایران اسلامی است.

 
اینجانب، فرارسیدن روز ملی خلیج‌فارس را گرامی می‌دارم و ضمن تبریک آن به همه‌ی ایران‌دوستان وفاداران به ایران سربلند، با تأکید افتخارآمیز بر هویت تفکیک‌ناپذیر این پهنه‌ی آبی با نام و فرهنگ عمیق، اصیل و متمدن پارس، امیدوارم بزرگداشت این روز، گام بلند و ارزشمندی در راه تعمیق و تعالی پیوند ناگسستنی این آبراه تاریخی با مرز و بوم کهن ایران اسلامی در عرصه‌های گوناگون باشد.

(دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۰۶:۲۲
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید