یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۶:۲۳
IOTC
پنج شنبه / ۳ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۶:۱۱
سرویس : خارک
کد خبر : ۵۸۹۸
گزارشگر : ۲۹
سرویس خارک

تهیه طرح یکپارچه پدافند غیرعامل در جزیره خارگ

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در کمیته پدافند غیرعامل جزیره خارگ گفت: با توجه به اهمیت استراتژیک جزیره خارگ، یکی از مهمترین و حیاتی‌ترین اقدامات، تهیه طرح پدافندی یکپارچه در برابر تهدیدات حوزه پدافند غیرعامل است.

تهیه طرح یکپارچه پدافند غیرعامل در جزیره خارگ

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، چهارشنبه (2 اسفندماه) نشست کمیته پدافند غیرعامل جزیره خارگ با حضور سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، عبدالرحمن کشوری معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور، عباس غریبی مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران و وحیدرضا زیدی‌فر معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری برگزار شد.

سردار جلالی در این نشست با اشاره به زحمات و تلاش های ارزشمند کارکنان نفت بازسازی، نوسازی و تداوم کارکرد زیرساخت‌ها که سبب افزایش صادرات نفت در دولت سیزدهم شده است، به بررسی مباحث پدافند غیرعامل در بررسی آسیب پذیری، مخاطرات و تهدیدات در حوزه صنعت نفت پرداخت.

وی با اشاره به موقعیت استراتژیک جزیره خارگ در حوزه اقتصادی کشور اظهار داشت: با توجه به این اهمیت، یکی از مهمترین و حیاتی‌ترین اقدامات، تهیه طرح دفاعی یکپارچه در برابر تهدیدات حوزه پدافند غیرعامل مانند تهدیدات زیرساختی، سایبری، شیمیایی و تهدیدات نوین برای جزیره خارگ است.

جلالی در ادامه با اشاره به لزوم حفاظت و صیانت از مردم جزیره خارگ در برابر تهدیدات به تشریح سند پدافند مردم محور پرداخت و اظهار داشت: نخستین رسالت سازمان پدافند غیرعامل کشور حفاظت و صیانت از مردم در برابر تهدیدات و به عبارت دیگر، دفاع غیر نظامی است. تامین نیازهای ضروری مردم و همچنین لزوم حفظ تداوم کارکرد دستگاه های خدمت رسان به آنها از جمله دیگر اولویت های مورد توجه و تاکید این سازمان است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه حصول اطمینان از تداوم کارکرد زیرساختها و تامین نیازهای اولیه مردم نیازمند برگزاری رزمایش های هدفمند و منظم است، تصریح کرد: روند تهدیدات در سالهای اخیر دستخوش تغییر شده و الگوهای جدیدی از تهدیدات ترکیبی در حال ظهور است که قبلا وجود نداشت که اتفاقا این الگوها علیه ملت ایران به کار گرفته شده است و دشمن تمام ظرفیت‌های خود را علیه ما به‌کار گرفت.

وی در ادامه به تشریح ابعاد جنگ نوین زیرساختی به ویژه در زیرساخت‌های صنعتی خدمات‌رسان پرداخت و مهمترین هدف این جنگ را ایجاد نارضایتی به عنوان پیامد ناشی از قطع خدمات رسانی زیرساختی دانست و هدف اصلی دشمن را بهره برداری از پیامدهای ناشی از قطع خدمات عنوان کرد. از همین رو حفظ و تداوم کارکرد زیرساخت‌ها در شرایط بحرانی را به عنوان یک اصل در پدافند غیرعامل دنبال می‌کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در بخش دیگری از اظهارت خود به انتخابات 11 اسفندماه اشاره کرد و تبیین اهمیت مشارکت مردم در پای صندوق های رای پرداخت و تاکیدکرد: مردم با حضوری گسترده در این انتخابات دشمن شکن، نقش خودشان را به خوبی برای حفاظت و حراست از انقلاب ایفا خواهند کرد.

(پنج شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲) ۱۶:۱۱
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید