یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۷:۱۴
IOTC
پنج شنبه / ۱۶ اَمرداد ۱۳۹۳ / ۰۱:۰۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۵۸۸
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

دانشجوی صنعت نفت باید شرایط جذب در این صنعت را داشته باشد

قائم مقام وزیر نفت با اشاره به اینکه وضعیت فعلی دانشگاه صنعت نفت برای وزارت نفت قابل قبول نیست، گفت: فضای این دانشگاه باید برای استاد و دانشجو آرامش بخش باشد و لازم است تربیت دانشجویان به نحوی انجام شود که دانشجو پس از فراغت از تحصیل، شرایط جذب در صنعت نفت را داشته باشد.

دانشجوی صنعت نفت باید شرایط جذب در این صنعت را داشته باشد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، سیدکاظم وزیری هامانه در جلسه تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید دانشگاه صنعت نفت که روزچهارشنبه (١٥ مردادماه) در وزارت نفت برگزار شد، افزود: وزارت نفت، انتظارهای بیشتری از دانشگاه صنعت نفت دارد و امیدواریم با رفع برخی مشکلات موجود، شاهد ارتقای کیفی سطح علمی استادان و دانشجویان باشیم. 
 
وی بر ضرورت تربیت فارغ التحصیلان نخبه و برقراری ارتباط بیشتر بین دانشجویان و استادان دانشگاه صنعت نفت با این صنعت تاکید کرد و گفت: هم اکنون به نحو مطلوبی از امکانات، تاسیسات، آزمایشگاه ها و تجهیزات صنعت نفت برای ارتقای سطح علمی دانشجویان و آشنایی بیشتر آنها با این صنعت بهره گرفته نمی شود. 
 
قائم مقام وزیر نفت، بر استفاده بهتر از زمان تاکید و تصریح کرد: هم اکنون ارتباط دانشجویان و استادان دانشگاه صنعت نفت با این صنعت در تابستانها قطع است، در حالیکه این ارتباط باید به صورت مستمر ادامه یابد. 
 
وی با اشاره به سابقه درخشان دانشکده نفت آبادان و کارنامه موفق دانشگاه صنعت نفت در گذشته، ادامه داد: هم اکنون نیز لازم است تربیت دانشجویان به نحوی انجام شود که دانشجو پس از فراغت از تحصیل، شرایط جذب در صنعت نفت را داشته باشد. 
 
وزیری هامانه، نقش ستاد دانشگاه صنعت نفت را از آن جهت که برنامه ریزی برای دانشجویان و استادان در این بخش متمرکز است، بسیار حائز اهمیت عنوان کرد و افزود: ستاد دانشگاه می تواند محیط آرامبخشی را برای عملکرد بهتر دانشجویان و استادان و افزایش انگیزه کاری و تحصیلی آنان فراهم کند.
 
به گفته این مقام مسئول، دانشگاه صنعت نفت باید به صورت الگویی برای این صنعت عمل کند و امیدواریم این مهم نیز در آینده ای نزدیک محقق شود.
 
وی اظهار کرد: هدفگذاری ریاست جدید دانشگاه صنعت نفت برای ارتقای سطح کیفی این مجموعه ضرورت دارد و وزارت نفت به صورت جدی، تعیین اهداف و پیگیری آن را در این زمینه دنبال می کند.  
 
وزیری هامانه در پایان با قدردانی از اخلاق اسلامی، خضوع و تلاشهای غلامرضا راشد در مدت تصدی ریاست دانشگاه صنعت نفت، یادآور شد: اشاره به برخی مشکلات، نفی کننده کوششهای انجام شده در این دانشگاه نیست و امیدواریم با تعیین رئیس جدید، افقهای تازه ای پیش روی دانشگاه باز شود. / منبع: شانا
(پنج شنبه ۱۶ اَمرداد ۱۳۹۳) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید