دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۴۱
IOTC
شنبه / ۱۶ دی ۱۴۰۲ / ۰۷:۵۳
سرویس : خارک
کد خبر : ۵۸۲۱
گزارشگر : ۲۹
سرویس خارک

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران به مناسبت فرارسیدن روز نکوداشت خارگ، با صدور پیامی، این روز را تبریک گفت.

متن پیام عباس غریبی، مدیرعامل پایانه های نفتی ایران که در دومین همایش ملی از سلسله همایش‌های تاریخ صنعت با عنوان تحولات اجتماعی و اقتصادی جزیره خارگ در پرتو صنعت نفت قرائت شد در ادامه آمده است:

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران به مناسبت فرارسیدن روز نکوداشت خارگ، با صدور پیامی، این روز را تبریک گفت.

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

خارگ طاقدیسی مرجانی، گره خورده در تاریخی سراسر افتخار، جزیره‌ای که به رغم وسعتی اندک، مردمانی سخاوتمند و دریادل دارد و طی سالیان دراز از منظر ‌تاریخی، تجاری، اقتصادی و نظامی نقش بی‌بدیلی را ایفا کرده و همچون نگین زمردی در حوزه مقاومت و ایثار درخشیده است. جزیره تاریخی و سرشار از زیبایی خارگ، آخرین حلقه از تلاش جهادگران صنعت نفت را در دل خویش جای داده و نظر به همجواری با مناطق نفت خیز، موقعیت خوب دریایی و عمق مناسب و مطلوب، آن را به بهترین مکان برای صدور و بارگیری نفت خام تبدیل کرده است؛ به همین علت در این جزیره یکی از مهم‌ترین پایانه‌های صادرات نفت جهان بنا شد. پیشینه تاریخی خارگ سراسر افتخار است اما دُر زیبای خلیج فارس با میزبانی از صنعت نفت خود را آماده‌ ثبت صفحه ای جاودان در تاریخ ایران می کرد. با شروع جنگ تحمیلی دشمن به این دُر درخشان که هسته مرکزی تأمین مالی کشور در آن زمان بود نظر داشت و برای اولین بار در دوم مهرماه ۱۳۵۹ این جزیره ژئوپلیتیک را مورد هدف قرار داد. جزیره‌ای که بار اصلی درآمد کشور را به دوش می کشید در دوران دفاع مقدس به خط‌ مقدم جنگ تبدیل شد و در  ۲۸۸۸ روز جنگ تحمیلی بیش از ۲۸۳۴ بار با تهاجم هواپیما‌های جنگی رژیم بعثی عراق مواجه شد. خارگ را باید قلب تپنده صادرات طلای سیاه کشور دانست، قلبی که به تعداد روزهای جنگ تحمیلی بمباران شد اما هرگز از تپش باز نایستاد. متخصصان جان‌برکف صنعت نفت به همراه بومیان ایثارگر این جزیره میدان مبارزه را خالی نکردند و در تاریک‌ترین روزهای جنگ تحمیلی با تقدیم شهدای بسیار، اجازه ندادند خللی در چرخه اقتصاد کشور وارد شود و حسرت توقف حتی یک روز صادرات نفت ایران اسلامی را به دل دشمن جنایتکار نشاندند. امروز ما میراث‌دار چنین مجاهدان و دلاورانی هستیم و باید در زندگی شخصی و شغلی خود راه و رسم‌شان را در پیش گرفته و شخصیت آنها را الگوی خود قرار دهیم و تلاش کنیم سیره شان را به فرهنگ عمومی بدل نماییم. همراهی و همدلی مردم محیط پیرامونی صنعت نفت همیشگی بوده است، ما نیز خدمت‌رسانی به این مناطق را وظیفه خود می دانیم وظیفه ای گران که وزارت نفت دولت سیزدهم از زمان آغاز به کار، آن را در رأس امور خویش قرار داده و با نگاه عمل‌گرایانه به نمایش گذاشته است تا جایی که بنا به گفته وزیر محترم نفت و همچنین مدیرعامل محترم  شرکت ملی نفت ایران در بحث مسئولیت های اجتماعی، نگاه صنعت نفت به پیرامون تاسیسات، توسعه همه جانبه خواهد بود و شرکت پایانه های نفتی ایران به عنوان پرچم دار و جلودار مسئولیت های اجتماعی در این منطقه، گام های مثبت و موثری برداشته و به حرکت در این مسیر خداپسندانه و جهادی تاکید دارد. در پایان ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهدای والامقام اقدام تروریستی کرمان، فرارسیدن روز و هفته نکوداشت جزیره خارگ را گرامی داشته و بدینوسیله از همه دست‌اندکاران و برگزارکنندگان این همایش عظیم که دومین همایش تاریخ صنعت در ایران می باشد، قدردانی نموده و از درگاه خداوند متعال برای همه عزیزان صحت، سلامتی و موفقیت را مسئلت دارم.

عباس غریبی مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران

شایان ذکر است دومین همایش ملی از سلسله همایش‌های تاریخ صنعت در ایران با موضوعات جغرافیای تاریخ جزیره خارگ، خارگ در آستانه استقرار صنعت نفت، جزیره خارگ در عصر استقرار و توسعه صنعت نفت، جزیره خارگ نفت و جنگ ایران و عراق و جزیره خارگ در عصر پسا جنگ با حضور اساتید و پژوهشگران مطرح کشوری در خصوص موضوعات و تحولات اجتماعی، تاریخی و فرهنگی خارگ جمعه ۱۵ دیماه در سینما صدف این جزیره برگزار شد.

(شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲) ۰۷:۵۳
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید