سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۱:۱۶
IOTC
چهارشنبه / ۲۵ تیر ۱۳۹۳ / ۰۱:۰۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۵۷۶
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

صادرات میعانات گازی فاز 12 پارس جنوبی افزایش می یابد

با فعال سازی SPM فاز 12 و عملیاتی شدن آن ظرفیت صادرات میعانات گازی از طریق این گوی شناور به میزان 5 هزار مترمکعب در ساعت افزایش خواهد یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه نفتی ایران، رییس پایانه میعانات گازی عسلویه در نشست بررسی صادرات میعانات گازی فاز 12 افزود: با راه اندازی گوی شناور فاز 12، توانستیم اولین محموله صادراتی میعانات گازی بزرگترین فاز پارس جنوبی را در اوایل ماه جاری بارگیری و ارسال کنیم.

کاپیتان اسماعیل احمدی ادامه داد: بارگیری اولین محموله میعانات گازی فاز 12 به میزان 950 هزار بشکه در مدت سه روز انجام شد و این درحالی است که عملیات بارگیری تولیدات این فاز از بهمن ماه سال گذشته در حال ذخیره سازی بود که با پهلوگیری اولین کشتی اقیانوس پیما بارگیری آن آغاز شد. 

وی یادآور شد: تولید میعانات گازی دراین پروژه هم اکنون 30 هزار بشکه در روز است که پیش بینی می شود با راه اندازی سایر مراحل فرآیندی در بخش دریا و خشکی، میزان میعانات گازی و سایر مشتقات تولیدی این پالایشگاه براساس افزایش خواهد یافت. 
 
احمدی تصریح کرد: با راه اندازی گوی شناور (SPM) امکان صادرات این محصول از پایانه میعانات گازی عسلویه اجرا شده در منطقه تنبک فراهم شده است.
(چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۳) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید