شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۷:۳۰
IOTC
چهارشنبه / ۱۸ تیر ۱۳۹۳ / ۰۱:۰۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۵۷۱
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

انجام بیش از یک هزار آزمایش برای کنترل کیفیت نفت خام و فرآورده های نفتی

رییس پایانه نفتی شمال از انجام بیش از یک هزار آزمایش برای کنترل کیفیت نفت خام و فرآورده های نفتی در سه ماه نخست امسال در آزمایشگاه این پایانه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، حمیدرضا شاه دوست در نشست روسای این پایانه افزود: آزمایشگاه شیمیایی پایانه نفتی شمال یک بازوی مهم برای شرکت پایانه های نفتی ایران در شمال کشور محسوب می شود و آزمایش هایی که در این مرکز انجام می شود، مرجعیت و ضمانت بین المللی دارد.

وی ادامه داد: در مدت یاد شده 14 مورد نمونه های ارسالی از شرکت I.S ، شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی و SGS در زمینه دانسیته، ویسکوزیته، میزان سولفور و آب و دیگر ترکیبات نفت خام و فرآورده های نفتی در این آزمایشگاه مورد آزمایش قرار گرفته است.

شاه دوست گفت: 34 مورد نمونه گیری از آب حوضچه خروجی WWT جهت تعیین میزان هیدروکربن موجود در آن و 17 مورد نمونه گیری از مخازن ساحلی تعیین آب ورسوب نیز انجام شده است.

وی اظهار کرد: در این مدت 527 مورد نمونه گیری از مخازن ساحلی شماره 101 و 109 جهت انجام آزمایش وزن مخصوص، 42 مورد نمونه گیری از آب سیستم بخار، بویلر، سختی گیر، هوازدا و تعداد 336 آزمایش سختی کل، PH و اکسیژن بر روی آنها انجام شده است.

شاه دوست، حفظ و نگهداری استاندارد ISO 17025 در آزمایشگاه پایانه نفتی شمال را ضروری خواند و افزود: در این راستا به طور مرتب کالیبراسیون داخلی تجهیزات و آزمایش های کنترل میانی و کنترل کیفی و نمونه مجهول توسط CRM ها انجام می شود.

(چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۳) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید