دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۵:۲۶
IOTC

با همت و تخصص غواصان داخلی خط لوله ساحل گناوه تعمیر شد

با همت و تخصص غواصان داخلی خط لوله ساحل گناوه تعمیر شد

رییس پایانه نفتی خارگ گفت: بیش از ده نفر غواص از شرکت پایانه های نفتی ایران، شرکت نفت فلات قاره و پیمانکار به صورت شبانه روزی و نوبتی تلاش کردند تا سحرگاه پنج شنبه، ششم مهرماه توانستند محل دقیق نشت نفت را شناسایی و مسدود کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، سید ابراهیم حسینی در مورد سختی کار تعمیر خط لوله نفت گناوه به خارگ اظهار داشت: این خط لوله در عمق بیش از شش متری آب و چهار متر از بستر دریا به پایین بود که همین موضوع، کار را بسیار سخت کرده بود.

 وی با بیان این که شناورهای شرکت با آب خور بالا امکان فعالیت در چنین عمقی را نداشتند، ابراز داشت: به دلیل کم بودن عمق آب، شناورهای با آب خور بالا امکان ورود به منطقه را نداشتند و ما مجبور بودیم از دیگر سازمان ها مانند شرکت نفت فلات قاره و سازمان بنادر و دریانوردی کمک بگیریم.

 حسینی افزود: برای دسترسی غواصان به خط لوله  و محل نشتی می بایست بیش از چهار متری گل و لای از روی خط لوله جابجا می شد و ساختار خط لوله به شکلی بود که به قطر نزدیک به ده سانت بتن مسلح بود و برای برش آن ها ابزار خاصی لازم بود.

 رییس پایانه نفتی خارگ با بیان این که از اولین روز بروز نشت نفت در محل مستقر شدیم، افزود: از شرکت نفت فلات قاره، فرمانداری، نیروی انتظامی، سازمان بنادر و دریانوردی، محیط زیست و مسئولین شهری به ویژه مردم فهیم و شریف گناوه که در این مدت همکاری کردند قدردانی می کنم.

 وی تاکیدکرد: خوشبختانه سحرگاه روز ششم مهرماه غواص ها که یک تیم‌ مشترک از شرکت پایانه های نفتی ایران، شرکت فلات قاره و پیمانکار بودند به محل نشت نفت رسیدند و کلمپس گذاری انجام شد.

غواص
غواص

(شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲) ۲۲:۴۴
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید