سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۲:۳۹
IOTC
شنبه / ۷ تیر ۱۳۹۳ / ۰۱:۰۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۵۵۶
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

نخستین محموله میعانات گازی پارس جنوبی بزودی در بورس عرضه می شود

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران از عرضه نخستین محموله میعانات گازی پارس جنوبی به بازار بورس در آینده نزدیک خبر داد.

نخستین محموله میعانات گازی پارس جنوبی بزودی در بورس عرضه می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، سید محسن قمصری با بیان اینکه مدیریت امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران، برای مصرف داخلی میعانات گازی پارس جنوبی را به بازار بورس عرضه می کند، افزود: مبنای معاملات عرضه میعانات گازی پارس جنوبی به صورت ریالی است.

وی با بیان اینکه روش تعیین قیمت پایه بر عهده امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران است، افزود: به عبارتی عرضه کننده، قیمت پایه را تعیین می کند و بازیگران بازار و خریداران در مورد قیمت پایه امکان رقابت دارند؛ بنابراین بورس انرژی دخالتی در تعیین قیمت پایه ندارد و تنها بر مبنای رقابت بین خریداران کشف قیمت انجام می شود.

به گزارش شانا بر اساس اعلام شرکت ملی نفت ایران، آذر ماه سال گذشته، بورس میزبان خریداران و فروشندگان میعانات گازی پالایشگاه ایلام بود تا برای نخستین بار در تاریخ کشور این محصول در بورس کشف قیمت شود.

در آن زمان، ٣٥٠٠ بشکه میعانات گازی پالایشگاه گاز ایلام در بورس انرژی عرضه شد که ٣٤٠٠ بشکه از آن به قیمت هر بشکه ٢ میلیون ٢٠٩ ریال به ارزش ٧ میلیارد و ٥١٠ میلیون ریال از طرف یکی از پالایشگاه های بخش خصوصی کشور خریداری شد و به این ترتیب نخستین عرضه محصولات نفت و گاز شرکت ملی ایران با موفقت به انجام رسید. منبع/ شانا

 

(شنبه ۷ تیر ۱۳۹۳) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید