پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۷:۲۴
IOTC
چهارشنبه / ۴ تیر ۱۳۹۳ / ۰۱:۰۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۵۴۹
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

ساخت فیلم آموزشی عملیات اندازه گیری نفت خام صادراتی کشور

فیلم آموزشی عملیات اندازه گیری نفت خام صادراتی کشور توسط روابط عمومی شرکت پایانه های نفتی ایران ساخته شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، فیلم تهیه شده به تمامی فرآیندهای نحوه اندازه گیری ارسال و تحویل نفت خام صادراتی به نفتکش ها در پایانه نفتی خارگ می پردازد؛ پایانه نفتی خارگ به عنوان بزرگترین و مهمترین پایانه نفتی کشور و یکی از مهمترین پایانه های نفتی دنیا، اصلی ترین نقش را در صادرات نفت خام کشوردارد. 
 
این پایانه مجموعه ای است حرفه ای، توانمند، سالم و یادگیرنده در زمینه دریافت، ذخیره سازی، اندازه گیری، تهیه اسناد و تحویل محموله های نفتی که با توجه به چشم اندازه 20 ساله شرکت ملی نفت و شرکت پایانه های نفتی ایران تلاش می کند در راستای برنامه های مدون در جهت رسیدن به اهداف تعیین شده صنعت نفت، به عنوان اصلی ترین زنجیره تداوم صادرات نفت، نقش کلیدی ایفا نماید.
 
پایانه نفتی خارگ با دارا بودن 2 اسکله بارگیری شرقی ( T ) و غربی  ( آذرپاد ) توان پهلودهی و تحویل محمولات نفتی به 9 فروند نفت کش را به صورت همزمان دارا می باشد .
 
با توجه به اینکه ارقام اندازه گیری شده از حجم محمولات صادراتی در اسناد بارگیری منعکس می شود و این اسناد مبنای محاسباتی جهت تسویه حساب های مالی با خریداران نفت است؛ از این رو اندازه گیری کمی و کیفی محمولات از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.
 
با توجه به موارد ذکر شده ، اطمینان از صحت عملکرد دستکاههای اندازه گیری بسیار مهم و حیاتی است  لذا واحد مجزایی در ساختار سازمانی شرکت پایانه های نفتی ایران، با بهره گیری از متخصصان مجرب و تاسیسات منحصر به فرد برای این فعالیت در زیر مجموعه اداره عملیات صادرات و بارگیری نفت خام، در نظر گرفته شده است.
 
فیلم یاد شده با رویکرد آموزشی، تمامی فرمول های محاسباتی نحوه اندازه گیری نفت خام در میترینگ های موجود در پایانه نفتی خارگ را آموزش می دهد؛ قرار است با نهایی شدن این فیلم، دوره های آموزشی پرووینگ برای کارکنان صنعت نفت توسط اداره آموزش شرکت پایانه های نفتی ایران برگزار شود.
(چهارشنبه ۴ تیر ۱۳۹۳) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید