پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۲۷
IOTC
یکشنبه / ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ / ۰۱:۰۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۵۴۲
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

دستیابی به دانش تعمیرات اساسی گوی شناور در پایانه های نفتی ایران

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران گفت: با پایان آخرین مراحل از عمیات بومی سازی گوی های شناور بارگیری نفت خام، فرآورده های نفتی و میعانات گاری، تخصصان و کارشناسان شرکت پایانه های نفتی ایران به دانش فنی و تخصصی تعمیرات اساسی گوی های شناور که از نظر مهندسی مکانیکی بسیار پیچیده است، به طور کامل دست یافتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، سید پیروز موسوی در جمع خبرنگاران افزود: فناوری بازسازی و بومی سازی گوی های شناور طبق الگوهای پیشرفته و استاندارد جهانی اکنون به طور کامل انجام شده است و  اکنون می توان از قابلیت های متخصصان ایرانی برای صدور این دانش فنی استفاده کرد.
 
وی یادآور شد: عملیات تعمیرات اساسی گوی شناور (SPM) پایانه صادرات میعانات گازی عسلویه انجام شد و مورد بهره برداری قرار گرفت و از این پس زیرساخت ها و تجهیزات لازم برای بهبود روند صادرات میعانات گازی تولیدی پارس جنوبی ارتقا یافته است.
 
موسوی با اشاره به ویژگی برجسته انجام این عملیاتی توسط توانمندان داخلی ادامه داد: عملیات تعمیرات اساسی و بازسازی گوی شناور شماره یک عسلویه با بیش از سه میلیارد ریال صرفه جویی انجام شد و این ویژگی برجسته انجام این عملیات دشوار و پیچیده توسط متخصصان کشور است.
 
مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران تصریح کرد: واگذاری این کار بزرگ به شرکت های معتبر خارجی بیش از 70 میلیارد ریال هزینه داشت.
 
موسوی یادآور شد: میعانات گازی پارس جنوبی از فازهای 1 تا 10 با خطوط لوله به عسلویه وارد می شود و پس از عبور از سیستم های اندازه گیری خودکار، به دو گوی شناور در ساحل پارس جنوبی ارسال می شود.
(یکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۳) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید