دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۵:۰۷
IOTC

مانور عملیات اطفای حریق و نجات سرنشینان هواپیما در فرودگاه جزیره خارگ برگزار شد

مانور عملیات اطفای حریق و نجات سرنشینان هواپیما در فرودگاه جزیره خارگ برگزار شد

مانور عملیات اطفای حریق و نجات سرنشینان هواپیما با هماهنگی نیروهای عملیاتی و با دستیابی به اهداف مورد نظر در فرودگاه شهدای جزیره خارگ انجام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، عباس غریبی مدیریت ارشد شرکت پایانه های نفتی ایران با اعلام این خبر، بر اهمیت برنامه ریزی و برگزاری مانورهای سالیانه به عنوان یکی از اقدامات کنترلی موثر در مدیریت ریسک های بارز مطابق با الزامات موجود تاکید نمود. عباس غریبی در ادامه بر اهمیت راهبردی و استراتژیک فرودگاه جزیره خارگ با وجود استقرار بزرگترین پایانه نفتی کشور و همچنین سایر شرکت های نفتی و ارگان های نظامی و موقعیت جغرافیایی، اشاره کرد. وی هدف از برگزاری این مانور را افزایش آمادگی هنگام وقوع شرایط اضطراری و کاهش تبعات احتمالی، هماهنگی کلیه واحد ها، ادارات و بهبود ارتباطات درون و برون سازمانی در شرایط اضطراری، ارزیابی سطح آمادگی گروه های واکنش و پشتیبانی، ارزیابی کارایی کمی و کیفی تجهیزات مقابله با شرایط اضطراری و شناسایی نقاط قابل بهبود و تعریف اقدامات اصلاحی مورد نیاز برشمرد.

سیدمحمدجواد موسوی رییس پایانه نفتی خارگ نیز گفت: در این مانور تخصصی، ارگان های HSE پایانه نفتی خارگ، مراقبت پرواز، ایمنی زمینی فرودگاه، حراست فرودگاه، سپاه حفاظت فرودگاه، مجموعه مدیریت فرودگاه، اورژانس 115 و بهداشت و درمان صنعت نفت، روابط عمومی و ... با موفقیت به نقش آفرینی پرداختند.

موسوی ادامه داد: با توجه به این موضوع که ایمنی فعالیت های هوانوردی در درجه اول اهمیت قرار دارد و همچنین اهمیت ایمنی فرودگاهها باید نیروهای ایمنی و امدادی منطقه جهت جلوگیری و کاهش خسارات احتمالی با تمرین مانورهای مستمر همیشه در آمادگی کامل باشند.

محمدجواد دریالعل رییس HSE پایانه نفتی خارگ در خصوص مراحل اجرای مانور اظهار داشت: طبق سناریوی طراحی شده ، هواپیمای Foker100 با ۸۵ مسافر پس از یک ساعت و پانزده دقیقه پرواز از فرودگاه مبدا در موقعیت تقرب جهت فرود در باند فرودگاه مقصد قرار می گیرد، خلبان به هنگام تقرب به منظور فرود متوجه بالا رفتن دمای موتور سمت چپ و آتش گرفتن آن می شود. از آنجایی که یکی از موتورها از دست رفته است، خلبان با اعلام وضعیت به برج مراقبت تصمیم به نشستن در فرودگاه مقصد می گیرد. با هماهنگی کلیه دستگاه های ذی ربط و فرماندهی HSE عملیات اطفاحریق با خارج شدن تمامی مسافران (شامل 4 نفر مصدوم) ادامه پیدا کرد. دریالعل ادامه داد: پس از پایان عملیات و اطمینان از ایمن بودن صحنه حادثه و خروج تمامی مسافرین، هواپیما و صحنه حادثه توسط نیروهای حراست و امنیت فرودگاه به منظور حفظ شواهد احتمالی کشف علت حادثه، قرنطینه گردید

در پایان نیز رییس فرودگاه نسبت به تشکیل و برگزاری جلسه ارزیابی و بررسی اولیه سانحه هواپیما و تهیه گزارش های مربوطه، با حضور روسای کلیه واحدهای حاضر در محل اقدام نمود.

 

مانور+ فرودگاه 10 مانور+ فرودگاه 9 مانور+ فرودگاه 8 مانور+ فرودگاه 7 مانور+ فرودگاه 6 مانور+ فرودگاه 5 مانور+ فرودگاه 4 مانور+ فرودگاه 3 مانور+ فرودگاه 2 مانور+ فرودگاه 1

مانور+ فرودگاه 22 مانور+ فرودگاه 21 مانور+ فرودگاه 20 مانور+ فرودگاه 19 مانور+ فرودگاه 18 مانور+ فرودگاه 17 مانور+ فرودگاه 16 مانور+ فرودگاه 15 مانور+ فرودگاه 14 مانور+ فرودگاه 13
مانور+ فرودگاه 12

مانور+ فرودگاه 11

مانور + فرودگاه

مانور+ فرودگاه 23

(سه شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱) ۱۰:۱۹
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید