شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۶:۳۳
IOTC

تمدن صنعت نفت با ایجاد موزه های نفتی حفظ می شود

مدیرکل موزه های سازمان میراث فرهنگی کشور هدف از ایجاد موزه های نفت در ایران را حفظ تاریخچه رشادت ها و تمدن صنعت نفت ایران دانست و گفت: با توجه به خصلت فراموشکاری انسان، موزه ها می توانند به خوبی این نقیصه بشر را رفع کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران دکتر محمدرضا کارگر با بیان اینکه رشادت کارکنان و تمدن صنعت نفت با ایجاد موزه های صنعت نفت حفظ می شود یادآور شد: تا پیش از این شناخت مطلوبی از تاریخ 106 ساله نفت کشور نداشتم؛ این امر ضرورت ایجاد موزه هایی از این دست را نشان می دهد.

او با بیان اینکه بسیاری از مردم کشور با مشقت ها و پیچیدگی های چرخه تولید نفت در کشور آشنا نیستند، گفت: بسیاری از تعاملات بین المللی و تحولات علمی، اقتصادی و فرهنگی کشور بواسطه این صنعت در ایران شکل گرفته است.

کارگر با تاکید بر اینکه راه اندازی موزه های نفت در اشاعه فرهنگ صنعت نفت در کشور بی تاثیر نخواهد بود، تصریح کرد: در آینده بازدید دانشجویان و دانش آموزان از این موزه ها می تواند انگیزه ای برای حضور آنها در صنعت نفت باشد، ضمن آنکه این موزه ها می تواند نگاه مردم و مسئولان را به صنعت نفت متحول کند.

وی تاکید کرد: ایجاد موزه های نفت در آینده سند افتحار تک تک کارکنان صنعت نفت خواهد بود.

(شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۳) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید