شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۳:۲۳
IOTC

موزه دفاع مقدس صنعت نفت پلی میان مردم و جزیره خارگ است

نقش جزیره خارگ به لحاظ جایگاه و موقعیت استراتژیک آن در تاریخ صنعت نفت، در شکل گیری موزه های این صنعت بسیار حیاتی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت و مجری طرح موزه های صنعت نفت در حاشیه بازدید از جزیره خارگ با بیان اینکه نقش جزیره خارگ به لحاظ جایگاه و موقعیت استراتژیک آن در تاریخ صنعت نفت، در موزه های نفت بسیار حیاتی است، گفت: از این جزیره بعنوان یکی از مهمترین اجزای تاریخ صنعت نفت بایستی بسیار یاد شود.

اکبر نعمت الهی با اشاره بوجود محدودیت های حضور هموطنان در جزیره صنعتی و استراتژیک خارگ، اظهار کرد: با توجه به این موضوع ما باید در موزه های نفت شرایط سخت و مشقت کاری نیروی انسانی در این جزیره را با اسناد تاریخی و تصاویر به نمایش بگذاریم تا مردم با این جزیره ارتباط بیشتری برقرار کنند.

وی جزیره خارگ را پل ارتباطی صنعت نفت ایران با جهان خواند و گفت: هم اکنون 90 درصد از درآمدهای نفتی کشور بواسطه وجود این جزیره تحصیل می شود.

نعمت الهی با تاکید بر اینکه در موزه های نفت باید به رشادت های مردان نفتی در جنگ تحمیلی ادای دین شود، گفت: در حال حاضر بخشی از توان روابط عمومی وزارت نفت برای راه انداری موزه های نفت صرف می شود.

بر پایه این گزارش در این مراسم پیروز موسوی با بیان اینکه جزیره خارگ پیشران اقتصاد و نماد ایثارگری کارکنان صنعت نفت در طول تاریخ بوده است، نیز گفت: این جزیره تلفیقی از صنعت و تمدن ایران محسوب می شود.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران با توجه به نقش خارگ در 8 سال دفاع مقدس، افزود: بسته شدن شیرهای صادرات نفت در زمان انقلاب و صدها بار بمباران در زمان جنگ و ده ها اتفاق رخ داده در این جزیره، از جمله دلایل اصلی ایجاد موزه دفاع مقدس در خارگ است.

وی با بیان اینکه صنعت نفت مکان رخ دادن بسیاری از نخستین ها در کشور است، گفت: متاسفانه تاکنون مستندات و اسناد فعالیت ها و رخدادهای این صنعت بصورت جامع، ثبت و ضبط نشده است.

موسوی ادامه داد: ایجاد موزه های نفت و دفاع مقدس این حق را به صنعت نفت می دهد تا تاریح مجاهدت ها و ایثارگری های خود را به نمایش بگذارد.

(شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۳) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید