شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۶:۰۹
IOTC
سفر مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت به پایانه نفتی خارگ

ارزیابی و مطالعات محیطی راه اندازی موزه خارگ انجام می شود

مطالعات محیطی و ارزیابی های لازم برای ایجاد و راه اندازی موزه خارگ در سفر دکتر اکبر نعمت الهی مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت به جزیره خارگ انجام می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، دکتر محمدرضا کارگر مدیر کل امور موزه های سازمان میراث فرهنگی و دکتر محمدرضا جواهری مدیرعامل موسسه فرهنگی موزه های بنیاد مستضعفان، نعمت الهی را در سفر امروز (21 خرداد) به جزیره خارگ، دُّر نفت ایران همراهی می کنند.

جزیره خارگ به عنوان بزرگترین پایانه نفتی خاورمیانه دارای آثار کهن و ارزشمندی است که این آثار تاریخی و طبیعی (مانند تپه ها، دره ها، آبگیرهای طبیعی و وجود آهوها و پرندگان ساکن خاص این جزیره) را باید مانند یک موزه طبیعی قلمداد کرد و برای توسعه این مهم تلاش کرد.

مطالعات محیطی ایجاد موزه خارگ در راستای طرح ایجاد موزه‌های صنعت نفت توسط مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت انجام می شود که در این زمینه با بهره گیری از مشاوران برجسته برای طراحی این موزه ها اقدام خواهد شد.

از مهم ترین اهداف این موزه‌ها، آگاهی بخشی به بازدیدکنندگان با هدف ایجاد امید به آینده و شوق به تلاش برای ساختن و توسعه ایران به ویژه در نسل جوان است و از ابتدا نیز به استفاده حداکثری از نمادهای ایرانی در طراحی موزه توجه شده است، به نحوی که به روشنی آن را از دیگر موزه های مشابه متمایز و برتر کند.

ایران با داشتن  قدمت ١٠٦ سال در صنعت نفت، فاقد موزه مرتبط  با این صنعت است، در حالی که  کشورهای نفتخیز در دنیا و حتی برخی کشورهای غیرنفتی موزه نفت دارند و ایجاد موزه های نفت در کشور با توجه به قدمت و جایگاه ایران در تأمین انرژی جهان، اهمیت بالایی دارد.

(چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۳) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید