دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۳:۵۴
IOTC

ضرورت سرمایه‌گذاری در پروژه‌های تعمیر و نگهداری مخازن

ضرورت سرمایه‌گذاری در پروژه‌های تعمیر و نگهداری مخازن

نشست معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ساخت و بهره‌برداری مخازن ذخیره‌سازی نفت خام مورد نیاز شرکت ملی نفت ایران در قالب قراردادهای مشارکت عمومی و خصوصی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران حمیدرضا شاهدوست، مدیر عملیات شرکت پایانه‌های نفتی ایران  در این نشست که صبح (دوشنبه، ۲۱ آذرماه) در مرکز همایش‌های تخصصی شرکت ملی نفت ایران (باشگاه کوشک) برگزار شد، اظهار کرد: مأموریت اصلی شرکت پایانه‌های نفتی ایران را صادرات نفت خام و میعانات گازی، انجام عملیات کشتیرانی و سوآپ نفت خام از طریق پایانه نفتی شمال اعلام کرد و گفت: از اواخر دولت گذشته وظیفه صادرات بخشی از نفت خام کشور از پایانه نفتی جاسک نیز به شرکت پایانه‌ها واگذار شده است.

وی با اشاره به مخازن ذخیره‌سازی تحت مالکیت شرکت پایانه‌های نفتی در جزیره خارک گفت: در این منطقه ۴۸ مخزن با ظرفیت‌های متفاوت ۲۵۰ هزار تا یک میلیون بشکه وجود دارد که نفت صادراتی در آن ذخیره می‌شود. در پایانه شمال نیز ۹ مخزن ۱۵۰ هزار بشکه‌ای موجود است.

مدیر عملیات شرکت پایانه‌های نفتی ایران نیاز شرکت پایانه های نفتی به ذخیره سازی نفت خام در جزیره خارگ را ۴.۲ میلیون بشکه اعلام کرد و گفت:  بر اساس بررسی‌ها و تصمیم‌های‌ اتخاذشده از سوی معاونت سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار شرکت ملی نفت ایران قرار است سرمایه‌گذاری برای احداث سه مخزن یک میلیون بشکه‌ای و ۲ مخزن ۶۰۰ هزار بشکه‌ای در این منطقه انجام شود.

شاهدوست در پایان سخنانش از بخش خصوصی خواست نگاهی به پروژه‌های تعمیرات و نگهداری مخازن ذخیره‌سازی موجود داشته باشند.

نشست مخازن

 

(سه شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱) ۱۶:۴۷
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید