دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۵:۴۳
IOTC
مشاور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران

جزیره خارگ ویترین شکوه و اقتدار صنعت انقلاب اسلامی ایران می باشد

جزیره خارگ ویترین شکوه و اقتدار صنعت انقلاب اسلامی ایران می باشد

حسین ملک میرزایی، مشاور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور مناطق محروم نفتی و گازی در بازدید از پایانه جزیره خارگ گفت: مجموعه دولت سیزدهم و وزارت نفت، در کنار پروژه های توسعه ای، نگاه ویژه ای به موضوع مسئولیت های اجتماعی و حل مشکلات مناطق محروم با اولویت مناطق نفتی و گازی دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، حسین ملک میرزایی، مشاور مسئولیت های اجتماعی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در سفری سه روزه از از پایانه نفتی خارگ بازدید نمود.

حسین ملک میرزایی، مشاور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اظهارداشت: قبل از انقلاب اسلامی و در زمان رژیم گذشته ما تکنولوژی و فناوری نداشتیم و کرامت و هویت مردم ما توسط حاکمان و مستشاران امریکایی و انگلیسی مخدوش شده بود و حاکمانی که مدیریت دولت و اجرایی کشور را به عهده داشتند، عملا غلامان حلقه به گوش امریکا و غرب بودند. 

وی ادامه داد: به یمن پیروزی انقلاب اسلامی و نگاه عمیق حضرت امام خمینی (ره) امروزه انقلاب اسلامی به عنوان یک کشور مطرح و پیشتاز در عرصه های فناوری و تکنولوژی هر روز مرتقی تر از گذشته حرکت می کند و ملت ما به عنوان یک ملت الگو در بین مملکت های دنیا می باشد.

ملک میرزایی به موقعیت استراتژیک جزیره خارگ اشاره کرد و افزود: خارگ به عنوان ویترین شکوه و اقتدار صنعت انقلاب اسلامی ایران می باشد که امروز توسط جوانان ایرانی و خلاق با مدیریتی بی بدیل در حال نقش آفرینی وحرکت به سوی قله های پیشرفت می باشد. 

مشاور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور مناطق محروم نفتی و گازی به رویکرد دولت سیزدهم پرداخت و تصریح نمود: مجموعه دولت سیزدهم و وزارت نفت، در کنار پروژه های توسعه ای، نگاه ویژه ای به موضوع مسئولیت های اجتماعی و حل مشکلات مناطق محروم با اولویت مناطق نفتی و گازی و همچنین ارتقا سطح کیفی و خدمات دهی به کارکنان دارد.

 

در ادامه مدیر عامل شرکت پایانه های نفتی ایران، ضمن برشمردن ویژگیهایی که موجب گردیده جزیرۀ خارگ به عنوان پایانۀ ذخیره سازی و صادرات نفت خام کشور در نظر گرفته شود یادآوری کردند که به علت نزدیکی به میادین نفتی، عمق بسیار مناسب آب، مرجانی بودن جزیره که آن را از لایروبی های دوره ای بی نیاز می سازد، وجود ارتفاعات در جزیره که جریان نفت از مخازن ذخیره سازی به اسکله را بدون نیروی محرکه امکان پذیر می سازد، از عوامل سبب سازی بودند که خارگ برای این منظور در نظر گرفته شد.

عباس اسدروز افزود: جزیرۀ خارگ در حیات اقتصادی کشور نقش بسیار مهم و حیاتی دارد و این جزیره نقطه ای است که آخرین زنجیرۀ تولید انرژی کشور به اقتصاد جهانی وصل می شود و 93% نفت خام کشور از اینجا به نقاط مختلف دنیا صادر می شود. 

وی ادامه داد:  تأسیسات جزیرۀ خارگ از نظر استمرار جریان تولید نفت نه تنها برای کشور ایران بسیار حیاتی است، بلکه از نظر بین المللی نیز حائز اهمیت است. در طول دوران جنگ تحمیلی علی رغم همه فشارهای دشمن و تراکم بمبارانها بر روی جزیرۀ خارگ، کارکنان شرکت نفت در کنار مردم اجازه ندادند که صدور نفت حتی برای یک روز قطع شود.  

اسدروز ادامه داد: شرکت پایانه های نفتی ایران به عنوان یک شرکت فنی، تخصصی و عملیاتی در مناطق عملیاتی خارگ، پارس جنوبی ، شمال و ماهشهر به فعالیت مشغول است

مدیر عامل شرکت پایانه های نفتی ایران تاکید کرد: در راستای پیاده سازی اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید دانش بنیان این شرکت از طریق مهندسی معکوس اقدام به ساخت کارتهای الکترونیکی سیستم اندازه گیری و کارتهای الکترونیکی ژئوفلوهای کامپیوتری این سیستمها نمود. این کارتها به دلیل حساسیت بالا از تکنولوژی پیشرفته ای برخوردارند و شرکتهای سازنده معمولاً بعضی از قطعات سیستمهای اندازه گیری را تولید نمی کنند تا کشورهای مصرف کننده را ناچار به خریداری کامل دستگاه نمایند، ولی کارکنان و متخصصین شرکت موفق شدند در حساس ترین برهه، این کارتها را طراحی و در داخل تولید کنند که کشور را از وابستگی نجات دهند. 

شایان ذکر است در این بازدید که با همراهی عباس اسدروز مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران و عباس غریبی جانشین پایانه نفتی خارگ، روسای ادارات و مسئولین شهری انجام شد به صورت میدانی از تاسیسات ذخیره سازی و اسکله های صادراتی و زیر ساخت های فرهنگی شرکت پایانه های نفتی ایران و پروژه های عام المنفعه نفت در جزیره خارگ نیز بازدید صورت گرفت.

 

بازدید ملک میرزایی 13
بازدید ملک میرزایی 11
بازدید ملک میرزایی 6

 

بازدید ملک میرزایی 3
بازدید ملک میرزایی 2
بازدید ملک میرزایی 1

بازدید ملک میرزایی 14

بازدید ملک میرزایی 16

بازدید ملک میرزایی 22
بازدید ملک میرزایی 21
بازدید ملک میرزایی 20
بازدید ملک میرزایی 19
بازدید ملک میرزایی 18
بازدید ملک میرزایی 17
بازدید ملک میرزایی 15
بازدید ملک میرزایی 12
بازدید ملک میرزایی 10
بازدید ملک میرزایی 9
بازدید ملک میرزایی 8
بازدید ملک میرزایی 7
بازدید ملک میرزایی 5

بازدید ملک میرزایی 40
بازدید ملک میرزایی 39
بازدید ملک میرزایی 38
بازدید ملک میرزایی 37
بازدید ملک میرزایی 36
بازدید ملک میرزایی 35
بازدید ملک میرزایی 34
بازدید ملک میرزایی 33
بازدید ملک میرزایی 32
بازدید ملک میرزایی 31
بازدید ملک میرزایی 30
بازدید ملک میرزایی 29
بازدید ملک میرزایی 28
بازدید ملک میرزایی 27
بازدید ملک میرزایی 26
بازدید ملک میرزایی 25
بازدید ملک میرزایی 24
بازدید ملک میرزایی 23

بازدید ملک میرزایی 51
بازدید ملک میرزایی 50
بازدید ملک میرزایی 49
بازدید ملک میرزایی 48
بازدید ملک میرزایی 47
بازدید ملک میرزایی 46
بازدید ملک میرزایی 45
بازدید ملک میرزایی 44
بازدید ملک میرزایی 43
بازدید ملک میرزایی 42
بازدید ملک میرزایی 41

(پنج شنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱) ۱۵:۲۱
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید