یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۱:۲۷
IOTC
دوشنبه / ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ / ۰۱:۰۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۵۲۳
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
با تشکیل ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از صنایع دریایی حمایت می کند

ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی از ابتدای امسال در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکیل شده و در صدد تدوین برنامه های اجرایی برای حمایت از صنایع دانش بنیان دریایی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه نفتی ایران، به نقل از شانا دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تبیین برنامه ها و رویکردهای این ستاد گفت: حمایت از پروژه های پژوهشی در حوزه صنایع دریایی و ایجاد هماهنگی بین سازمانهای متولی برای حل مشکلات و چالشهای پیش روی این صنایع از جمله مسئولیتهای این ستاد است. 

محمدسعید سیف با بیان این مطلب افزود: همچنین این ستاد از اختراع و ابداعها در حوزه های مرتبط با صنایع دریایی حمایت می کند و پرداخت تسهیلات به شرکتهای دانش بنیان فعال در صنایع دریایی را نیز در دستور کار دارد. 

وی با اشاره به راه اندازی ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: این معاونت طی چند سال اخیر با هدف برقراری ارتباط بین صنعت و دانشگاه و ایجاد اشتغال و ارزش افزوده بیشتر از طریق پیشبرد اهداف پژوهشی و دانش بنیان، نسبت به تشکیل ستادهایی در حوزه های مختلف اقدام کرده که ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی از جمله آنها است. 

سیف با بیان اینکه در مجموع تاکنون 14 ستاد در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوی تعریف و مشغول به کار شده است، گفت: صنایع دریایی به دلیل دربرگیری صنایع و فعالیتهای بسیار مهم نظیر، مباحث مرتبط با انرژی به ویژه نفت و گاز از اهمیت بسزایی برخوردار است. 

وی اظهار امیدواری کرد: با تکمیل اطلاعات این ستاد در زمینه صنایع دریایی و چالشها و فرصتهای پیش روی این صنایع، فرایند کاری در این حوزه آسان و بسیاری از موانع با همکاری و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رفع می شود.

(دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۳) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید