یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۶:۰۱
IOTC
دوشنبه / ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ / ۰۱:۰۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۵۲۲
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

مانور اطفای حریق در پایانه نفتی شمال برگزار شد

مانور اطفای حریق در پایانه نفتی شمال با هدف آمادگی کارکنان و افزایش توان مقابله با حوادث صنعتی به همت اداره اچ.اس.یی شرکت پایانه های نفتی ایران برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، سناریو انجام عملیات این رزمایش، مخزن شماره 102 ذخیره سازی نفت خام و فرآورده های نفتی پایانه نفتی شمال که هم اکنون در حال تعمیرات اساسی است، انتخاب با اعلان شرایط اضطراری آغاز شد.

انجام این رزمایش به گونه ای طراحی شد که تمام کارکنان عملیاتی در حال انجام تعمیرات اساسی بر روی مخزن یاد شده بودند و کارهای فنی مورد نیاز برای تعمیر اساسی این مخزن را انجام می دادند.

برای انجام این عملیات ابتدا جهت و سرعت باد محلی اندازه گیری شد؛ جهت باد شمال غربی به جنوب غربی و با سرعت 2.5 متر بر ثانیه در حال وزیدن بود.

پس از کسب اطلاع از طریق اپراتور اتاق کنترل دریافت نفت خام بلافاصله اعلان شرایط اضطراری و آتش سوزی در مخزن شماره 102 به مرکز حوادث آتش نشانی، مخابرات، مسئول تخلیه و دریافت نفت خام و رییس عملیات پایانه نفتی شمال اطلاع داده شد.

در این هنگام، کارکنان اداره ایمنی و آتش نشانی پس از دریافت خبر آتش سوزی در الکتروپمپ تخلیه رسوبات کف مخزن 102 و همچنین مصدومیت یک نفر از کارکنان، توسط اپراتور واحد کنترل دریافت نفت  به اپراتور سیستم مانیتورینگ ایستگاه آتش نشانی را اطلاع دادند.

ادر پی اطلاع اداره ایمنی و آتش نشانی، آمبولانس مجهز به درمان بیماران سوختگی به محل حادثه اعزام شد و مانور با اطفای کامل آتش سوزی و اعزام بیماران فرضی به مراکز درمانی پایان یافت.

(دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۳) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید