پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۲۱
IOTC
یکشنبه / ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ / ۰۱:۰۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۵۰۷
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

آخرین مراحل ساخت مخازن ذخیره سازی نفت خام خارگ بررسی شد

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران از آخرین مراحل ساخت پروژه مخازن چهار میلیون بشکه ای ذخیره سازی نفت خام پایانه های نفتی ایران بازدید و روند پیشرفت فیزیکی این پروژه را بررسی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، سید پیروز موسوی در این بازدید که امروز (11 خرداد) با حضور مدیران این شرکت در جزیره خارگ انجام شد، بر شتاب انجام آخرین مراحل ساخت و آماده سازی برای بهره برداری این پروژه مهم و راهبردی صنعت نفت تاکید کرد.
 
وی راه اندازی این پروژه را در فرآیند صادرات نفت خام کشور و قدرت چانه زنی جمهوری اسلامی در سطح بین المللی در زمینه دیپلماسی انرژی مهم و حیاتی خواند و گفت: به رغم برخی موانع ناشی از تحریم های اخیر که در سال گذشته در راستای انجام این پروژه، رو به رو شدیم اما خوشبختانه با همت و توان فنی کارکنان و همکاری و تعامل با توانمندان داخلی، به نقطه مطلوب دست یافتیم.
 
موسوی یادآور شد: به دلیل وجود تحریم ها، محدودیت های بانکی، نوسانات ناگهانی و پیش بینی نشده بهای ارز در سال 91 و رشد ناگهانی و غیرمنتظره قیمت ها، با مشکلات متعددی در این پروژه رو به رو شدیم؛ اما خوشبختانه بخش زیادی از مشکلات با تلاش کارکنان و حمایت مجموعه مدیران صنعت نفت مرتفع شد.
 
وی ادامه داد: هم اکنون پروژه ساخت چهار مخزن یک میلیون بشکه ای با پیشرفت واقعی حدود 97 درصد در حال انجام است و به زودی مراسم افتتاح این پروژه با مقامات ارشد صنعت نفت برگزار می شود.
(یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۳) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید