سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۰۹
IOTC
چهارشنبه / ۷ آبان ۱۳۹۳ / ۱۳:۱۱
سرویس : خارک
کد خبر : ۵
گزارشگر : ۱
سرویس خارک
اختتامیه نخستین جشنواره نمایشنامه نویسی

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره نمایشنامه نویسی صنعت نفت جنوب

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، سید پیروز موسوی، مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران در این مراسم گفت:

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره نمایشنامه نویسی صنعت نفت جنوب

وی یادآور شد: صنعت نفت همواره به فعالیت های هنری و فرهنگی توجه داشته است اما امسال با تلاش مسوولان وزارت نفت کارهای فرهنگی از اولویت بیشتری برخوردار است و ما علاوه بر تلاش برای ثبات و توسعه در روند کارهای زیرساختی، سعی و کوشش برای انجام فعالیت های فرهنگی را در سطح وزارت نفت شاهدیم.
وی ادامه داد: این رویداد مهم فرصتی برای ارتقای سطح آگاهی جامعه از تاثیرات متقابل صنعت نفت بر تحولات اجتماعی و بررسی مسائل زندگی ایرانی در برخوردهای اجتماعی خود با بزرگ ترین و مهم ترین صنعت درآمدزا کشور است.
موسوی تصریح کرد: برگزاری این جشنواره در سالی که مزین به شعار اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی است، نقطه عطفی در تاریخ پر فروغ فعالیت های فرهنگی و هنری صنعت نفت کشور است.
وی یادآور شد: فعالیت های فرهنگی در همسویی با توسعه تاسیسات صنعت نفت، پویایی این صنعت در جامعه امروز ایران را بیش از پیش نمایان می کند و چه بسا تفکری را در جامعه بسط می دهد که برای اعتلای این صنعت راهگشاست؛ امروز هنرمندانی خارج از حیطه این صنعت به مقوله صنعت نفت علاقه مند شده اند و این نوید بخش است.
مدیرعامل پایانه های نفتی ایران با تشکر و تقدیر و از مسوولان و دست اندرکاران این رویداد هنری اظهار امیدواری کرد: شرکت پایانه های نفتی ایران هم راستا با تجقق اهداف بند اقتصادی کشور، انجام صادرات 95 درصد نفت خام کشور و 100 درصد میعانات گازی بتواند در مسیر اهداف متعالی فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز سربلند باشد.
امام جمعه خارگ نیز در این مراسم، برگزاری این جشنواره را کار بزرگ و مهم خواند و افزود: نمایشنامه نویسی از دشوارترین هنرهای بشری است چرا که نویسنده باید تخیل با گفتمان با در قالب های ادبی و نمایشی در هم آمیخته کند تا اثری ماندگار خلق نماید. حجت الاسلام موسی کمالی افزود: هر گوشه ای از فعالیت در صنعت نفت خود می تواند یک نمایشنامه بزرگ باشد و در جزیره خارگ به ویژه در دوران دفاع مقدس پر از حماسه هایی است که می تواند برجسته ترین نمایش روز کشور باشد.
وی برگزاری این رویداد فرهنگی و هنری را برای جزیره خارگ و شرکت پایانه های نفتی ایران یک افتخار دانست و تصریح گرد: باید تلاش کنیم تلاش و همکاری و همیاری های مردم برای توسعه و سربلندی صنعت نفت را در آثار هنری جلوه گر نماییم.
نخستین جشنواره منطقه ای نمایشنامه نویسی صنعت نفت جنوب با حضور نویسندگان پنج استان فارس، خوزستان، بوشهر، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد به همت روابط عمومی شرکت پایانه های نفتی ایران برگزار شد که پس از بررسی 25 اثر راهیافته به مرحله نهایی آرای هیات داوران اعلام و نفرات برتر مشخص شدند.
بر همین اساس لوح تقدیر و کارت هدیه‌ابه ارزش 5 میلیون ریال به هر کدام از سه برگزیده این جشنواره شامل آقایان علی میرزا عمادی برای نمایش پیکار کنار پل، علیرضا غلامی برای نمایش اهل هوا و موسی درویشی برای نمایش پراگ اعطا شد.
همچنین تندیس جشنواره، لوح تقدیر و کارت هدیه‌ به ارزش 10 میلیون ریال به محمد مرادی‌فر به عنوان رتبه سوم برای نمایش سنگ صبور، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و کارت هدیه‌ به ارزش 13 میلیون ریال به احسان شادمانی به عنوان رتبه دوم برای نمایش آخرین پالایشگاه و تندیس جشنواره، لوح تقدیر و کارت هدیه‌ به ارزش 15 میلیون ریال به فریبا جعفری به عنوان رتبه‌ اول برای نمایش شعله های آبادان هیچگاه خاموش نمی شوند اعطا شد.
دکتر رحمت امینی، رییس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور، دکتر سعید اسدی مدرس دانشگاه و داور جشنواره بین المللی تئاتر فجر تهران و رضا بهارلو، کارشناس ارشد نمایش، هیات داوران این جشنواره بودند.

(چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳) ۱۳:۱۱
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید