یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۰۶
IOTC

چالش های زیست محیطی منطقه عملیاتی خارگ بررسی شد

چالش های زیست محیطی منطقه عملیاتی خارگ بررسی شد

در نشستی با حضور مشاور ریاست سازمان حفاظت محیط زیست و مسئول پیگیری و اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست و مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت ملی نفت ایران چالش های زیست محیطی منطقه عملیاتی خارگ بررسی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، در نشستی با حضور احمدرضا لاهیجان زاده مشاور ریاست سازمان حفاظت محیط زیست و مسئول پیگیری و اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست و عباس رزمی مدیربهداشت، ایمنی و محیط زیست، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت ملی نفت ایران ، سید محمد جواد موسوی رییس پایانه نفتی خارگ و روسای مناطق و HSE شرکت های نفت فلات قاره و ملی نفتکش و محیط زیست خارگ چالش های زیست محیطی منطقه عملیاتی خارگ بررسی شد.

سید محمد جواد موسوی رییس پایانه نفتی خارگ در این نشست با اشاره به موقعیت جزیره خارگ گفت : بیشترین صادرات نفت ایران از این جزیره انجام می شود  و این جزیره خارگ ، مدل کوچکی از صنعت نفت ایران است که از حفاری تا صدور و توزیع در آن وجود دارد .

وی افزود : با این تاسیسات حیاتی و زیرساخت هایی که در این جزیره وجود دارد ، نگاه به مقوله محیط زیست اهمیت ویژه ای پیدا می کند . 

رییس پایانه نفتی خارگ افزود : امیدواریم با حمایتی که از طرف سازمان های مربوطه انجام گیرد صنعت نفت به ویژه در جزیره خارگ مورد حمایت قرار گیرد تا تاسیسات و زیر ساخت های حیاتی نوسازی و از حالت فرسودگی خارج شوند.

مشاور ریاست سازمان حفاظت محیط زیست و مسئول پیگیری و اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری با اشاره با اشاره به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست، گفت: سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری که در 15 بند ابلاغ شده است به سران سه قوه ابلاغ شده است و چندین بند از این سیاست ها مربوط به وزارت نفت است.

احمدرضا لاهیجان زاده  ادامه داد: جزیره خارگ با 32 کیلومتر مربع مساحت در خلیج فارس به لحاظ دارا بودن اکوسیستم‌های با ارزش از جمله آبسنگ های مرجانی بی نظیر است. از سویی این جزیره کوچک محل استقرار شرکت های بزرگی نظیر شرکت‌های پایانه های نفتی ایران ، پتروشیمی ، فلات قاره  و ملی نفتکش است که خدمات شایان توجهی را به اقتصاد مملکت ارائه می‌کند.

لاهیجان زاده تاکید کرد: جزیره خارگ به عنوان یک پایلوتی از وزارت نفت می باشد که با عزمی مدیریتی که در HSE شرکت ملی نفت ایران و شرکت های مستقر در منطقه عملیاتی خارگ وجود دارد امیدواریم در حوزه محیط زیست گام های موثری برداشته شود. 

عباس رزمی مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت ملی نفت ایران در سخنانی هدف از این بازدید را بررسی چالش های زیست محیطی منطقه عملیاتی خارگ، کمبودها و مشکلات شرکت های نفتی در پیشگیری و مقابله با چالش های مذکور و همچنین ارایه راهکارهای کوتاه و بلند مدت به منظور مقابله و رفع مشکلات موجود دانست.

رزمی تاکید کرد : اختصاص اعتبار به منظور بازسازی و نوسازی تجهیزات و تاسیسات با هدف مقابله با آلودگی های نفتی و حفظ محیط زیست را با مساعدت سازمان های نظارتی با توجه به اهمیت و حساسیت موجود را خواستار شد .

شایان ذکر است در این نشست ، روسا و کارشناسان حوزه محیط زیست  به بحث و تبادل نظر در این خصوص پرداختند و پیشنهاداتی را در این راستا ارائه نمودند.

 

نشست زیست محیطی  5

نشست زیست محیطی  10

نشست زیست محیطی  9


نشست زیست محیطی  8
نشست زیست محیطی  7
نشست زیست محیطی  6
نشست زیست محیطی  4
نشست زیست محیطی  3
نشست زیست محیطی  2
نشست زیست محیطی  1

نشست زیست محیطی  22
نشست زیست محیطی  21
نشست زیست محیطی  20
نشست زیست محیطی  19
نشست زیست محیطی  18
نشست زیست محیطی  17
نشست زیست محیطی  16
نشست زیست محیطی  15
نشست زیست محیطی  14
نشست زیست محیطی  13
نشست زیست محیطی  12
نشست زیست محیطی  11

(چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰) ۲۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید