جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۷:۲۴
IOTC
یکشنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۰۱:۰۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۴۹۸
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

تلاش شرکت ملی نفت عمان برای ساخت و توسعه پایانه های نفتی

شرکت ملی نفت عمان با هدف ارتقای قابلیت های صنعتی و اقتصادی این کشور و همچنین افزایش توان عملیاتی خود در زمینه صادرات نفت خام و مواد نفتی، کار ساخت و توسعه پایانه های نفتی را در دستور کار قرار داده است.

تلاش شرکت ملی نفت عمان برای ساخت و توسعه پایانه های نفتی
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، خبرگزاری عرب اویل از امضا موافقتنامه شرکت ملی نفت عمان و شرکت بندر دقم برای ساخت و راه اندازی یک پایانه نفتی با هدف ذخیره سازی و صادرات مواد هیدروکربوری، فرآورده های نفتی و محصولات پتروشیمی خبر داد.
 
بر اساس این گزارش، ساخت و اجرای یک اسکله جهت بارگیری نفت خام برای پهلوگیری کشتی های با طول بیش از 225 متر و آبخور بیش از 16 متر آغاز شده است. این درحالی است که ساخت یک مخزن یک میلیون بشکه ای برای پشتیبانی از این اسکله در محوطه مخازن بندر دقم برنامه ریزی شده که انتظار می رود عملیات ساخت این مخزن در ابتدای سال 2018 آغاز شود.
 
 
منطقه ویژه اقتصادی دقم یک مرکز مهم صنعتی برای عمان محسوب می شود که و با  احداث پایانه صادرات مواد هیدروکربوری به اهمیت راهبردی این منطقه افزوده می شود.
 
هیئت بخش اقتصادی منطقه «الدقم»، در تلاش است تا این منطقه را الگوی بنادری قرار دهد که بیشترین قابلیت را در جذب سرمایه دارند.
 
 
(یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳) ۰۱:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید